جزئیات دیدار نماینده سازمان ملل با آیت‌الله سیستانی

گروه جهان الف،   3990623103

فرستاده سازمان ملل به عراق اظهار کرد، در جریان دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود و منع وجود سلاح‌های آزاد تاکید شد.

جزئیات دیدار نماینده سازمان ملل با آیت‌الله سیستانی

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از سومریه نیوز، جینین هنیس پلاسخارت، فرستاده سازمان ملل به عراق در کنفرانس خبری بعد از دیدار با آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان گفت: ما با آیت‌الله سیستانی به بررسی سه مساله یعنی برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود طبق فانونی منصفانه و عادلانه برای همه طرف‌ها، بسط کنترل دولت، توقف استفاده از سلاح آزاد و گشودن پرونده‌های بزرگ فساد برای مواخذه مفسدان پرداختیم.

مسؤول سازمان ملل نسبت به کشیده شدن عراق به سمت پیچ‌های خطرناک در صورت برگزار نشدن انتخابات آینده هشدار داد و افزود: بر حفظ حاکمیت عراق و عدم اجازه به مداخله‌های خارجی و اعمال حاکمیت دولت در این باره تاکید کردیم.

آیت‌الله سیستانی امروز، یکشنبه در دفترش در نجف نماینده سازمان ملل را در اولین دیدار بین آن دو از زمان شیوع کرونا به حضور پذیرفت. آخرین دیدار ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شده بود.

پلاسخارت تاکید کرده بود هیئت سازمان ملل از تلاش‌های دولت عراق در تحقق روابط متعادل بین‌المللی حمایت کرده و بر لزوم انتخابات زودهنگام به رهبری عراق تاکید دارد.