منشاء مسمومیت اهالی «شیخ صله» مشخص شد

گروه اجتماعی الف،   3990617193

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در خصوص علت مسمومیت اهالی روستای شیخ صله، گفت: در مجموع ۷۲ نفر در مراکز درمانی با علایم مسمویت پذیرش که پس از ارائه خدمات ۶۹ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند؛ همچنین ۲ نفر نیز بستری و یک نفر نیز به دلیل دارا بودن بیماری‌های زمینه‌ای به کرمانشاه اعزام شد.

جلیل بالایی در گفت‌وگو با فارس در خصوص مسمومیت اهالی روستای «شیخ صله» شهرستان ثلاث باباجانی، اظهار داشت: امروز برخی از اهالی روستای شیخ صله با علایم مسمومیت به مراکز بهداشتی و درمانی ثلاث باباجانی مراجعه کردند.

وی افزود: در مجموع ۷۲ نفر در مراکز درمانی با علایم مسمویت پذیرش که پس از ارائه خدمات ۶۹ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند؛ همچنین ۲ نفر نیز بستری و یک نفر نیز به دلیل دارا بودن بیماری‌های زمینه‌ای به کرمانشاه اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران ادامه داد: خوشبختانه این موضوع با ورود فرماندار و تشکیل کمیته بهداشت کنترل و موضوع را در چند جنبه رصد کردند؛ ابتدا مدیریت آب با احتمال آلودگی بررسی و ضمن قطع آب و اقدام لازم برای تأمین آب شرب به صورت سیار و آب معدنی انجام شد تا نتیجه آزمایشات و نمونه گیری آب مشخص شود.  

بالایی تاکید کرد: در پی وقوع این موضوع استاندار کرمانشاه و نماینده محترم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز مساله را به صورت جدی پیگیری نمودند که خوشبختانه اوضاع عمومی روستا آرام است و موارد جدید مسمویت کمتر شده است.

وی افزود: تیم بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها و آب و فاضلاب استان با حضور در منطقه موضوع را بررسی خواهند کرد؛ امکانات لازم را هم برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز پیش بینی است و به عنوان یک بحران محلی در موضوع کنترل فرماندار ثلاث باباجانی و تیم شهرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران ادامه داد: بررسی علل این حادثه ادامه دارد و منتظر اظهار نظر کارشناسان هستیم که احتمال آلودگی نقطه‌ای پیش بینی می شود؛ امیدواریم این ۳ نفر هم که بستری هستند زودتر ترخیص شوند،گزارش‌های تکمیلی نیز متعاقباً اعلام می‌شود.