۶ توصیه برای داشتن یک عمل زیبایی بینی موفق

گزارش بازرگانی،   3990616097 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

خیلی از افراد از انجام عمل زیبایی بینی هراس دارند. باید گفت بخشی از این هراس طبیعی است. قرار گرفتن در محیط درمانی و رفتن زیر تیغ جراحی همیشه اضطراب آور است. مخصوصا اگر نتیجه ی این عمل به طور واضح و در مرکز چهره ی شما نمایان باشد. علت عمده ی این اضطراب، ترس از موفق بودن یا نبودن جراحی بینی است. شما هم اگر از نتیجه ی عمل زیبایی بینی خود مطمئن نباشید، تحت استرس زیادی قرار خواهید گرفت و حتی ممکن است از انجام عمل منصرف شوید.

برای این که یک عمل زیبایی بینی موفق را پشت سر بگذارید، به چند توصیه ی مهم باید توجه کنید تا هم ریسک انجام عمل را به حداقل برسانید و هم شانس موفقیت جراحی بینی خود را بالا ببرید.

شناخت کاملی از فرم بینی خود کسب کنید

پیش از اینکه برای جراحی بینی تصمیم بگیرید، به اندازه کافی تحقیق کنید و با انواع فرم های بینی آشنا شوید. سپس بینی خود را با فرم های رایج تطبیق دهید و تشخیص دهید فرم بینی شما از کدام نوع است. بینی شما از نوع گوشتی است یا استخوانی؟ چه ناهنجاری ای در آن وجود دارد که نیاز به عمل دارد؟ آیا از مشکلاتی مانند پولیپ بینی نیز رنج می برید؟ فرق عمل بینی گوشتی با استخوانی چیست؟ دانستن این موارد کمک می کند به طور دقیق بدانید چه تغییری باید روی بینی تان اعمال شود و میزان این تغییرات تا چه حد است. اگر شناخت کاملی از فرم بینی و مشکلات احتمالی بینی خود کسب کنید، می توانید انتظار واقع بینانه ای از نتیجه ی عمل زیبایی بینی داشته باشید و با انتظارات غیرمنطقی موفقیت عمل خود را به خطر نیاندازید.

انتظارتان از نتیجه جراحی بینی را واقعی کنید

قدم اول برای داشتن یک عمل زیبایی بینی موفق، داشتن انتظار واقع گرایانه از عمل است. مهم ترین نکته پیش از عمل که باید از جانب داوطلب جراحی بینی رعایت شود، این است که انتظار معقولی از عمل زیبایی بینی داشته باشد. بعد از اینکه فرم بینی خود را شناختید، باید بدانید با شرایطی که بینی شما دارد، چه تغییراتی روی آن قابل اعمال است. اگر بینی شما مشکلات تنفسی مانند پولیپ را نیز با خود حمل می کند، باید بدانید که پیش از هر چیز باید این ناهنجاری رفع شود. ممکن است با وجود این مشکل در انجام عمل زیبایی بینی محدودیت هایی وجود داشته باشد. اگر فرم بینی شما گوشتی باشد، شانس کمی برای ایجاد فرم عروسکی روی بینی خود دارید. بنابراین انتظار غیرواقعی از عمل بینی گوشتی نداشته باشید.

گام بعدی این است که فرم دلخواه و مطلوب خود را با جراح بینی در میان بگذارید و او را کاملا آگاه کنید. طبیعتا معیار موفق بودن عمل بینی گوشتی یا استخوانی برای شما، رضایت از نتیجه ی عمل است و این رضایت زمانی حاصل می شود که جراح انتظار شما از نتیجه را بداند.

در انتخاب جراح بینی خود دقت کنید

زمانی که تصمیم به عمل گرفتید و به جستجو برای انتخاب جراح پرداختید، ممکن است پیشنهادهای بسیار ارزانی به چشم تان بخورد. طبیعی است که این پیشنهادها شما را وسوسه کند و ترجیح دهید با کمترین هزینه خدمات جراحی بینی را دریافت کنید. اما پیش از پذیرفتن هر پیشنهادی باید آن را سبک سنگین کنید و علت ارزانی آن را از خودتان بپرسید. ارزانی نامتعارف عمل زیبایی بینی، در بهترین حالت به این دلیل است که جراح از تجربه ی کمی برخوردار است و قصد دارد با دریافت هزینه کمتر، هم مشتری بیشتری را جذب کند و هم به کسب تجربه بپردازد. حالت بدتر آن نیز این است که قرار است با کمترین تخصص و تجربه عمل بینی گوشتی یا استخوانی را انجام دهد و سلامتی و زیبایی شما را به خطر بیاندازد. بنابراین به هر پیشنهاد ارزان قیمتی اعتماد نکنید و سلامتی خود را به راحتی نفروشید. البته هزینه ی دریافتی نیز فاکتور مهمی برای تصمیم گیری شما است اما برای این فاکتور اولویت اول قائل نشوید.

به اندازه ی کافی تحقیق کنید و سابقه ی جراحان و تجربه ی آنان را بسنجید. از آشنایان، اطرافیان و شبکه های اجتماعی برای کسب اطلاعات در مورد جراح ها استفاده کنید. نمونه عمل های موفقی که هر جراح در زمینه عمل بینی گوشتی و استخوانی داشته را ببینید و در نهایت با در کنار هم قرار دادن سابقه و تخصص جراح و هزینه ی دریافتی او قضاوت کنید و به تصمیم درستی برسید. به یاد داشته باشید اشتباه شما در انتخاب جراح می تواند برای همیشه سلامتی شما را به خطر بیاندازد و هزینه های مضاعفی را در آینده برایتان بتراشد.

سابقه ی پزشکی خود را به طور کامل با جراح در میان بگذارید

برای هر عمل جراحی لازم است به طور کامل سابقه ی پزشکی خود را برای جراح شفاف کنید. سابقه ی پزشکی شما شامل سابقه ی داشتن هر گونه بیماری مانند فشار خون، دیابت، بیماری های خونی و سابقه ی مصرف مداوم دارو می شود. اهمیت دانستن سابقه ی پزشکی شما از این جهت است که داشتن هر کدام از این موارد می تواند در اتاق عمل مشکل ساز باشد و فرآیند ریکاوری و دوران نقاهت شما را طولانی کند. علاوه بر آن اگر به برخی داروها و مواد بیهوشی حساسیت داشته باشید و پزشک از آن آگاه نباشد، خطر بزرگی در اتاق عمل پیش روی شماست. بنابراین برای حفظ سلامتی خودتان صادقانه و شفاف سابقه ی پزشکی خود را به طور کامل برای پزشک توضیح دهید.

ایبوپروفن، آسپیرین و سیگار ممنوع!

بخش مهمی از موفقیت جراحی بینی را خودتان با انجام مراقبت های پیش از عمل زیبایی بینی رقم می زنید. مصرف داروهای دارای ایبوپروفن در ترکیبات خود و آسپیرین به علت رقیق کردن خون باعث می شود خونریزی هنگام جراحی بینی شدت پیدا کند و فرآیند عمل را مختل کند و بعد از عمل نیز احتمال خونریزی را افزایش دهد. بنابراین از مصرف این داروها اجتناب کنید و برای مصرف هر نوع داروی دیگری با جراح خود مشورت کنید.

مصرف دخانیات نیز به علت داشتن نیکوتین برای عمل جراحی خطرآفرین است. زیرا نیکوتین شریان ها را تنگ می کند و خونرسانی را مختل می کند. مصرف دخانیات پیش از جراحی بینی دوران نقاهت را طولانی می کند و بهبود زخم ها را به تعویق می اندازد.

از بینی عمل شده ی خود محافظت کنید

پس از این که عمل زیبایی بینی را انجام دادید، بینی شما در شرایط آسیب پذیری قرار می گیرد. برای محافظت از بینی آسیب دیده و برای تثبیت تغییرات اعمال شده روی بینی باید مواردی را رعایت کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • به هیچ وجه نگذارید گچ بینی خیس شود. زمانی که قادر به دوش گرفتن خواهید بود را پزشک شما تعیین می کند. اگر نیاز به استحمام دارید، بدون ریختن آب روی سر و با حداکثر احتیاط این کار را انجام دهید.

  • هنگام عطسه دهانتان را باز نگه دارید تا کمترین فشار به بینی وارد شود.

  • برای کاهش کبودی و تورم اطراف بینی از کمپرس سرد استفاده کنید.

  • تا یک ماه پس از عمل زیبایی بینی به هیچ وجه از عینک استفاده نکنید. عینک به بینی فشار وارد می کند و در شکل گیری فرم مناسب بینی اختلال وارد می کند.

  • هنگام استراحت سر خود را بالا بگیرید و نگذارید سرتان به اطراف بچرخد و بینی به جایی برخورد کند.

  • برای مسواک زدن از نرم ترین مسواک ممکن استفاده کنید و به لثه ی بالایی فشار نیاورید.

  • برای تعویض پانسمان به موقع اقدام کنید.

  • نحوه ی چسب زدن روی بینی را به خوبی یاد بگیرید و به درستی بینی خود را چسب بزنید.

سخن آخر

هیچ کس نمی تواند ادعای موفقیت صد درصدی یک جراحی بینی را داشته باشد. اما با رعایت موارد پیش از عمل و سپردن جراحی به افراد خبره و متخصص و انجام مراقبت پس از عمل می توان شانس موفقیت عمل را به حداکثر رساند. اگر تمام موارد گفته شده را رعایت کنید، می توانید با خیال راحت به اتاق عمل بروید و بدون نگرانی مراحل عمل بینی گوشتی یا استخوانی را طی کنید. اگر می خواهید یک عمل زیبایی بینی موفق را روی بینی خود انجام دهید، پیشنهاد ما این است که به متخصصان دکتر تهران بیوتی اعتماد کنید و تمام خدمات مشاوره، عمل و پس از عمل را از بهترین متخصصان جراحی بینی دریافت کنید. جراحان کلینیک دکتر تهران بیوتی از شناخته شده ترین پزشکان در ایران می باشند که می توانید نمونه کارهای موفق آن ها را در وبسایت رسمی این کلینیک به نشانی drtehranbeauty.com مشاهده کنید. همچنین برای دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان می توانید با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس: 09196871520

آدرس: مترو میرداماد، بلوارمیرداماد، روبروی اداره مالیات، جنب بانک ملی، کلینیک شایان، طبقه اول، مطب دکتر پیام ابوالحسنی