ثبت اختراع دستگاه تشخیص کرونا با نانو

گروه فناوری الف،   3990611046

شرکت آچیکو (Achiko) فایل‌های مربوط به ثبت پتنت دستگاه تشخیص کرونا را پر کرده و در حال طی مراحل ثبت پتنت است. این شرکت از نانوذرات طلا و آنتی‌ژن‌ برای تشخیص کرونا استفاده کرده است.

ثبت اختراع دستگاه تشخیص کرونا با نانو

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، شرکت آچیکو از آماده‌سازی پتنتی برای ثبت اختراع خبر داد، پتنتی که در آن جزئیات مربوط به فناوری ساخت کیت تشخیص کرونا درج شده‌است. این دستگاه می‌تواند با هزینه کم و تنها با بررسی بزاق بیماری اقدام به تشخیص ویروس کووید ۱۹ کند.

در این پتنت آمده است که می‌توان از نوع جدیدی از آپتامر DNA و کیت تشخیص کرونا برای شناسایی بیمار استفاده کرد. این فناوری که به Gumnuts شهرت دارد، با قیمت بسیار کم و ساده‌تر از روش‌های رایج کرونا را شناسایی می‌کند. این کیت مبتنی بر آنتی‌ژن و RNA است.

آچیکو اعلام کرده که این کیت تشخیص کرونا با همکاری شرکت مالکیت معنوی استرالیا، FB Rice، در ملبورن در حال ثبت است. آچیکو حق انحصاری تجاری‌سازی این فناوری را در اختیار دارد.

این شرکت برای توسعه و تجاری‌سازی این دستگاه، یک تیم شناخته شده بین‌المللی در سطح جهانی را جمع‌آوری کرده است. این تیم تحقیقاتی توسط دکتر مایکل جی‌ال‌ادل و توماس پوپلین هدایت می‌شوند. علاوه براین، یک سازمان علمی و تجاری بزرگتر که در اسپانیا، سوئیس، تایلند، سنگاپور و اندونزی قرار دارد، از این تیم حمایت می‌کند.

در این کیت از آپتامرهای DNA خودآرا و نانوذرات طلا استفاده شده‌است که با استفاده از نمونه بزاق بیمار می‌تواند بیماری کرونا را تشخیص دهد.

ویکتور پنتیس می‌گوید: «بعد از سال‌ها تحقیق در حوزه نانوذرات، ما اکنون در حال تحقیقات در زمینه زیست‌سنجش‌های نانوذره – آپتامر هستیم تا از آن برای تشخیص بیماری استفاده کنیم. آنچه که در آپتامرها برای ما جذابیت دارد، استحکام شیمیایی آن‌ها است که ماندگاری طولانی دارند.»

سادگی و سهولت کاربرد، از اولین ویژگی‌های بسیار مهم این دستگاه است که موجب می‌شود تا بتوان در مدت‌زمان چند‌دقیقه نتیجه را مشخص کرد. تجربه کار با این فناوری مشابه مسواک‌زدن است.

این شرکت معتقد است که این فناوری نقش مهمی در حل مشکل جهانی کرونا خواهد داشت. براساس اطلاعات منتشر شده، مواد مورد استفاده در این فناوری را می‌توان درصورت تولید انبوه به‌قیمت چند سنت کاهش داد این در حالی است که ماندگاری این مواد، طولانی و در حد یک‌سال است.