مک بوک پرو و مک بوک ایر اپل - بهترین انتخاب برای شما کدام است

گزارش بازرگانی،   3990602043

انواع مک بوک اپل و مصارف آن

اگر تصمیمی برای خرید لپ تاپ اپل دارید حتما در بین دو انتخاب اصلی مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو بلاتکلیف شده اید. انتخاب بین این دو گزینه ممکن است سخت باشد هر محصول ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارد. اول باید نیاز های خود را شناخته سپس در قبال هزینه ای که میپردازید، بدانید چه امکاناتی در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

مدل های موجود اپل و مقایسه قیمت آن ها

مک بوک های اپل بر اساس کاربرد به دو دسته تقسیم بندی می شوند

  • مک بوک ایر
  • مک بوک پرو

تفاوت این مک بوک ها در قدرت، کارایی، اندازه و وزن آن ها میباشد.

مک بوک ایر اپل

مک بوک ایر سبک وزن ترین لپ تاپ اپل است که در دو نسخه 13 اینچی و 11 اینچی عرضه می شود. نسخه 11 اینچی ارزان ترین لپ تاپ اپل است و نسخه 13 اینچی با تفاوت قیمت کمی گران تر عرضه می شود.

نسخه های پایه هر دو مک بوک ایر با پردازنده 3.2 گیگاهرتزی و رم 8 گیگابایت و با حافظه داخلی 256 گیگابایت SSD عرضه می شود.

اگر تمایل داشته باشید می توانید یک مک بوک ایر با پردازنده سریعتر و مقدار رم بیشتر سفارش دهید اما درصورت خرید دیگر نمیتوان مقدار رم و سرعت پردازنده را ارتقا داد و ارتقای حافظه به سختی ممکن خواهد بود چون که فضای ذخیره سازی به راحتی قابل دسترس نیست و برای ارتقای آن باید لپ تاپ را از هم جدا کنید و یا از یک متخصص برای ارتقای آن درخواست کنید.

اطلاعات بیشتر : https://hexstore.net/main/apple-mac/macbook-air/

مک بوک پرو اپل

با پرداخت 1299 دلار شما صاحب یک مک بوک پرو 13 اینچی مدل پایه خواهید شد.این دارای یک پردازنده Core i5 با فرکانس 3.9 گیگاهرتزی با حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت هست همچنین این نسخه دارای دو عدد پروت تاندربولت 3 است و همچنین از پردازنده گرافیکی Intel Iris Plus Graphics 645 بهره می برد.

مک بوک پرو 16 اینچی با نمایشگر رتینا بیشر مناسب افرادی اسست کار با صفحه نمایش بزرگ و قدرت پردازنده بیشتر علاقه دارند.

نسخه پایه مک پرو 16 اینچی اپل با قیمت 2399 دلار عرضه می شود. این نسخه دارای یک پردازنده 4.5 گیگاهرتزی Core i7 نسل 9 عرضه می شود در این نسخه از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD استفاده شده است.

لازم به ذکر است که دو نسخه جدید مک بوک پرو دارای تاچ بار لمسی می باشند.

قیمت های ذکر شده قیمت های هم اکنون سایت رسمی اپل هستند و ممکن است با عرضه نسخه های جدیدتر تغییر یابند.

مک بوک پرو در دو سایز 16 اینچی و 13 اینچی عرضه می شود.

صفحه نمایش مک بوک های پرو رتینا می باشد.

اطلاعات بیشتر : https://hexstore.net/main/apple-mac/macbook-pro/

عمری باتری مک بوک ها

یکی از مهمترین گزینه ها هنگام خرید یک لپ تاپ باتری آن است یعنی مدت زمانی که باتری لپ تاپ بین هربار شارژ کردن دوام می آورد. مک بوک پرو های 2020 از یک باتری 58.2 وات-ساعت استفاده می کنند که حداکثر تا ده ساعت باتری آن ها بین هربار شارژ کردن دوام می آورد.

همچنین مک بوک های ایر از یک باتری 50.2 وات – ساعت استفاده می کنند اگر زیاد فیلم می بینید عمر باتری مک بوک ایر حدود 12 ساعت می تواند دوام بیاورد تا دوباره شارژ شود.

سیستم عامل مک بوک های اپل

مک بوک های جدید از سیستم عامل Mac os کاتالینا بهره می برند که انتشار نسخه جدید قابل ارتقا هستند.

چرا مک بوک ایر؟

مک بوک ایر بسیار سبک و شیک است. مشخصات آن شاید به نظر پایین بیاید اما کافی است اگر شما از لپ تاپ خود برای تماشای فیلم وب گردی استفاده از ابزار های گرافیکی سبک استفاده می کنید بدون شک مک بوک ایر گزینه خوبی است و با اینکه قیمت بالایی ندارد نیاز های شما را برطرف خواهد کرد.

چرا مک بوک پرو؟

مک بوک پرو نسبت بسیاری از لپ تاپ های موجود در بازار سبک است بسیار قدرتمند است و صفحه نمایش فوق العاده ای دارد با اینکه قیمت زیادی دارد ولی اگر کارهای گرافیکی سنگینی انجام می دهید و بازدهی زیاد برایتان مهم است بی شک مک بوک پرو گزینه فوق العاده ای است.

 

این مقاله توسط کارشناسان فروشگاه هکس استور، فروشگاه محصولات اپل با بررسی و تحقیق کامل، تنظیم و نوشته شده است امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد. اگر قصد خرید مک بوک های اپل را دارید میتوانید از طریق سایت هکس استور به آدرس Hexstore.net اقدام کنید.