درخواست دولت از مجلس برای تصویب خارج از نوبت برخی لوایح

گروه سیاسی الف،   3990529116

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: بنا به درخواست تعدادی از اعضای هیئت دولت از رئیس مجلس شورای اسلامی و داند نمایندگان این مجلس درخواست داریم که دو لایحه مدیریت تعارض منافع و شفافیت را با اولویت و خارج از نوبت بررسی و تصویب کنند.

درخواست دولت از مجلس برای تصویب خارج از نوبت برخی لوایح

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیئت دولت تعدادی از وزارتخانه ها و معاونان آقای رئیس جمهور خواستند که چند لایحه مهم که قبلاً تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود، از جمله لایحه شفافیت، لایحه مدیریت تعارض منافع و چند موافقت‌نامه با کشور روسیه و برزیل، توسط مجلس خارج از نوبت و با اولویت مورد رسیدگی قرار بگیرد که دولت با این درخواست موافقت کرد.

وی افزود: لایحه شفافیت و مدیرت تعارض منافع دو لایحه مهم و مورد نیاز کشور است که می تواند خیلی از مشکلاتی که گاهی در رسانه ها مطرح می‌شود و برخی از اقداماتی که مورد نقد قرار می گیرد را حل کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: گاهی بعضی از همین مسائل مربوط به عدم شفافیت و عدم وجود قانون مدیریت تعارض منافع منجر به بروز گرفتاری‌هایی می شود و گاهی هم منجر به تشکیل پرونده هایی در هیئت های تخلفات اداری در دستگاه قضایی می شود که تصویب این دو لایحه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

امیری در پایان گفت: ما با توجه به مصوبه امروز دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از رئیس مجلس شوای اسلامی درخواست داریم که بعد از اینکه هفته های آینده از حوزه های انتخابیه بر می‌گردند این دو لایحه را در اولویت قرار دهند.