مشکل عجیب پرسپولیس در پرداخت طلب مربیان سابق

گروه ورزشی الف،   3990528041

با وجود تایید فدراسیون جهانی فوتبال اما مربیان سابق پرسپولیس حاضر نیستند فرم‌های لازم را تکمیل کرده تا مطالباتشان را از فیفا بگیرند.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های اخیر باشگاه پرسپولیس طی مکاتباتی که با فدراسیون جهانی فوتبال داشته است از این نهاد خواسته تا از محل درآمدهای پرسپولیس مطالبات زلاتکو ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ را بپدازند از این روز پرسپولیسی‌ها در هفته قبل ۵ درصد سود سالیانه این دو مربی را به حسابشان در عمان واریز کردند تا در ادامه فیفا اصل طلب آنها را بپردازد.

در هفته گذشته فیفا با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس از آنها خواست فرم‌های نهایی را تکمیل کرده تا روند پرداخت پول انجام شود از طرف دیگری فیفا نامه جداگانه برای ایگور پانادیچ و زلاتکو ایوانکوویچ ارسال کرده و از آنها خواسته که فرم‌های مربوط را تکمیل کنند تا فیفا بتواند مطالباتشان را از محل درآمدهای پرسپولیس بپردازد.

نکته حائز اهمیت و جالب ماجرا این است که دو مربی کروات تا به حال فرم‌های مربوط به فیفا را تکمیل نکردند  تا به نوعی در روند تسویه حساب مالیش اخلال ایجاد شد.

این دو مربی کروات معتقد هستند اگر فرم‌های مربوط به فیفا را تکمیل کنند پرونده آن‌ها از جریان رسیدگی در کمیته انضباطی خارج شده و بخش مالی فیفا نیز معلوم نیست چه زمانی به آن‌ها پول بدهد. در واقع فیفا برای پرداخت پول به طلبکاران باشگاه پرسپولیس زمان مشخصی را تعیین و ضمانت‌های لازم را ارائه نمی‌دهد به همین خاطر مربیان سابق کروات پرسپولیس براین باورند اگر پرونده از جریان رسیدگی در  کمیته انضباطی خارج شود شاید تا یک سال دیگر هم نتواند به پولشان برسند.

حالا این اتفاق باعث شده مدیران باشگاه پرسپولیس در تکاپو باشند تا مشکل را هر چه سریعتر حل کنند براساس آخرین فرصت ۳۰ روزه که کمیته انضباطی فیفا به پرسپولیس داده این باشگاه فقط تا ۱۶ شهریور (۶ سپتامبر) فرصت دارد تا مطالبات مربیان سابق خود را بپردازد تا از محرومیت نقل و انتقال تیم در امان باشد. البته هنوز مشخص نیست در این مدت زلاتکو و ایگور فرم‌های فیفا را تکمیل نکنند از نظر حقوقی چه روندی در انتظار آنها خواهد بود. اگر قرار باشد باشگاه پرسپولیس به غیر مابقی پول برانکو مجبور باشد مطالبات ایگور و زلاتکو را خودش بپردازد قاعدتا مشکلات حال حاضر پرسپولیسی‌ها دو چندان  خواهد شد.

براساس اظهارات مهدی رسول پناه پرسپولیس باید بیش از موعد تعیین شده فیفا (۱۶ شهریور)  ۷۸۴ هزار یوروی دیگر به حساب برانکو در عمان واریز کنند و از طرف دیگر  ۶۰ هزار فرانک سوئیس به عنوان جریمه بپردازند. حالا اگر قرار باشد مبلغ قرارداد ایگور و زلاتکو هم به این مبالغ اضافه شود باید گفت مدیران باشگاه به فکر تامین مبلغ  حدود ۳۰۰ هزار یوروی دیگر باشند.