بهترین سن ارتودنسی چه زمانی است

گزارش بازرگانی،   3990525066

یکی از مهم‌ترین عناصر درچهره‌ی هرفرد، لبخند است، حتی برخی آن را مهم‌ترین عنصر می‌دانند. دندان‌های مرتب قطعا لبخند صورت شما را بسیارزیباتر می‌کند. بدین‌جهت، هزینه‌های بسیاری برای زیباتر شدن آن صورت می‌گیرد. راه‌های زیادی برای خلق یک لبخند زیبا وجود دارد و قبل از آن که به فاکتورهای ترمیمی دندان‌ها بپردازیم بهتر است، به این نکته اشاره کنیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! رعایت بهداشت دهان، چکاپ‌های سالانه‌ی آن‌ها، ترمیم‌های سطحی دندان‌ها، جرم‌گیری درصورت لزوم از جمله مواردی است که اهمیت به‌سزایی دارد.

به طور کلی می‌توان گفت با دندان‌های خود و دندانپزشکی دوست باشید و درخاطر داشته باشید که آن‌ها از تعیین‌کننده‌ترین عوامل چهره‌ی شما هستند. دراین موارد شما می‌توانید در بین چکاپ‌های خود با دندانپزشک خود مشورت کرده و گزینه‌های کمک‌کننده به بهبود دندان‌های خود را بدانید و باید با توجه به نواقصی که در ترتیب دندان‌های شما دیده می‌شود، برای شما برنامه‌ریزی لازمه را بکند. از جمله این‌موارد می‌توان به ایمپلنت و ارتودنسی اشاره کرد.

 

ارتودنسی چیست؛ دقیقا چه تاثیری بر دندان‌ها می‌گذارد؟

ارتودنسی یکی از شاخه‌های دندانپزشکی است، که برای مرتب‌سازی دندان‌ها و رفع اشکالات حالات فک انجام می‌شود. ارتو به معنای راست و دنس به معنای دندان است و ازنظر لغوی تقریبا معنی مرتب‌سازی دندان را می‌دهد. دربرخی مواقع برای ارتودنسی درمیان عموم مردم اصطلاح، سیم‌کشی یا سیم‌بندی هم می‌گویند که البته اشاره به تنها یک‌ نوع از ارتودنسی دارد.

این تخصص در ابتدا فقط برای کودکان و نوجوانان استفاده می‌شد و تصور می‌شد که برای بزرگسالان کاربرد ندارد اما امروزه برای همه‌ی سنین استفاده می‌شود. باید اشاره کرد که انجام ارتودنسی امروزه دربین عموم مردم بسیار رایج است و افراد زیادی برای بهبود سطح زیبایی خود از آن استفاده می‌کنند.

اما چه مواقعی از ارتودنسی استفاده می‌کنیم؛ تاثیر آن بر زیبایی چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، درزمانی که در ترتیب بندی دندان‌های شما، به هم‌ریختگی وجود داشته باشد و دندان‌های شما به جای یک ردیف بودن، به صورت جلو و عقب قرار بگیرد، ارتودنسی گزینه‌ی مناسبی برای ایجاد نظم دربین دندان‌ها و بهبود سطح زیبایی است. انسان‌ها در زیبایی‌شناسی علاقه‌ی بسیاری به نظم دارند و این گرایش باعث جذب آن‌ها به سمت هرآنچه این قاعده را دارا است، می‌شود. به همین‌سبب طی سال‌های اخیر میزان تقاضا در بین عموم افراد بسیار گسترش پیداکرده ‌است.

هزینه‌ی استفاده از ارتودنسی چه میزان است؛ آیا صرفه اقتصادی دارد؟

هزینه‌ی ارتودنسی وابسته به سن رجوع شما، میزان به هم ریختگی دندان‌ها، حالت فک و نوع ارتودنسی که استفاده می‌کنید، متغیر است. اگر اقدامات پیشگیرانه‌ای درسنین کودکی صورت گیرد، هزینه و طول درمان کاهش پیدا می‌کند و معمولا از ارتودنسی متحرک که هزینه‌ی کمتری دارد، استفاده می‌گردد، اما درصورتی که در بزرگسالی این اقدام صورت گیرد، وابسته به میزان به‌ هم ریختگی ترتیب دندان‌ها، این هزینه و طول مدت درمان، افزایش پیدا می‌کند.

معمولا در بین بزرگسالان از ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود که تعویض آن فقط توسط متخصص ارتودنسی ، باید صورت گیرد، اما تاثیر آن بر ترتیب‌بندی این بهم‌ریختگی‌ها بیشتر است. اگر نگران ارتودنسی دائم و اثراتی که آن برچهره‌ی شما می‌گذارد هستید باید این نوید را به شما بدهیم که طراحی ارتودنسی‌های نامرئی این مشکل را برای شما حل کرده و باعث عدم تاثیر ارتودنسی دائم در هنگام درمان برچهره می‌شوند.

مشورت با متخصص ارتودنسی برای انتخاب بهترین گزینه

اکثر متخصصین ارتودنسی اقدامات پیشگیرانه در سنین کودکی را بهترین گزینه برای زیبایی و ترتیب بندی دندان‌های شما می‌دانند، اما اگر درسنین بزرگسالی قصد انجام این‌کار را دارید به هیچ وجه نگران نباشید، شما با صبوری به مقصود خود می‌رسید. هرچند که حتما باید با متخصص ارتودنسی مشورت کنید و با توجه به حالت فک شما و میزان به همریختگی دندان‌ها شما را به سمت بهترین گزینه هدایت خواهدکرد.

انجام ایمپلنت چه تاثیری در زیبایی چهره ما خواهد گذاشت؟

ایمپلنت یا کاشت دندان، جایگزینی دندان مصنوعی ساخته شده و قراردهی آن در داخل دهان، به‌جای دندان حقیقی افراد است. دندان از دو بخش ریشه و تاج دندان تشکیل می‌شود که به جای ریشه از فلز تیتانیوم و به جای تاج دندان از پوشش سرامیکی استفاده می‌کنند.

ایمپلنت در موارد متعددی مثل آسیب دیدگی جبران‌ناپذیر دندان، خالی بودن جای دندان به صورت مادرزادی و هرمورد مشابهی که باعث عدم وجود دندان طبیعی شود، استفاده می‌گردد. برای انجام ایمپلنت هیچ محدودیتی از نظر تعداد، وجود ندارد و به هرمیزانی که ازنظر زیبایی شناسی و کاربردی، شما احتیاج داشته باشید، امکان کاشت وجود دارد.

معمولا مهم‌ترین دندان‌ها که تاثیرات بسیارزیادی بر چهره‌ی فرد دارند، دندان‌های جلویی هستند، ایمپلنت دندان‌های جلویی تاثیر فراوانی در تغییر چهره‌ی افراد دارد و سطح زیبایی آن‌ها را تا حد زیادی تغییر می‌دهد. حتی برخی این دندان‌ها را جز اولین فاکتورها می دانند که درنگاه اول به چهره‌ی هرشخص نظر را به سمت خود جلب می‌کند.

هزینه‌ی ایمپلنت چه میزانی است؟

ایمپلنت جز موارد دندانپزشکی که همیشه هزینه‌ی بالایی دارد و شامل بیمه نمی‌شود . این عمل در چند مرحله و توسط چند دندانپزشک صورت می‌گیرد و این هزینه وابسته‌ به نوع و جایگاه دندان هم تغییر می‌کند. اما با توجه به اهمیت فراوانی که برخی دندان‌های تعیین‌کننده در چهره دارند و تغییرات زیادی که در آن ایجاد می‌کنند، بسیاری از افراد حاضر به پرداخت این هزینه هستند و بهبود سطح چهره‌ی خود را در الویت قرار می‌دهند. قطعا داشتن یک لبخند زیبا جز اولین فاکتورهای چهره‌ی مطلوب است.

جرم‌گیری دندان‌ها برای داشتن یک لبخند زیبا چگونه انجام می‌شود؟

از موارد مشابه برای ارتقای سطح زیبایی و خلق لبخند زیبایی می‌توان به جرم‌گیری دندان‌ها هم اشاره کرد. دندان‌ها وابسته به میزان رسیدگی شما و رعایت بهداشت درمورد آن‌ها و جنس دندان‌هایتان بعد از مدتی دچار جرم می‌شوند که رنگ زردی را برروی آن‌ها ایجاد می‌کند. با جرم‌گیری شما این لایه را برداشته و باعث طروات بیشتر و سفیدی دندان‌های خود می‌شوید که قطعا درباره‌ی میزان جذابیت آن و تاثیر برچهره به خوبی آگاه هستید.

همان‌طور که در این مطلب چندین بار اشاره شد، سلامت دندان‌های شما جز اولین اولویت‌های چهره است، بنابراین سرمایه‌گذاری مالی و ذهنی بر روی آن و مشورت با متخصصین برای رسیدگی و برنامه‌ریزی درجهت بهبود همیشه باید جز اولین گزینه‌های شما برای افزایش احساس اعتماد به نفس خود نسبت به چهره‌ی خویش باشد؛ در نتیجه شما با یک هزینه معقول می‌توانید به خود و نزدیکان خود لبخندی زیبا را هدیه دهید. با مراجعه به مطب دکتر داوودیان که یکی از بهترین متخصص ارتودنسی هستند لبخندی زیبا داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در امور مشکلات دهان و دندان خود می توانید به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.