محمد بن سلمان: از ترس ایران و قطر با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد نمی‌کنیم

گروه جهان الف،   3990524061

یک تاجر اسرائیلی-آمریکایی اعلام کرد که ولیعهد سعودی به او گفته است از ترس ایرانی ها و قطری ها با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد نمی کند.

محمد بن سلمان: از ترس ایران و قطر با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا به نقل پایگاه خبری عرب 48، درپی اعلان توافق صلح و عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی حاییم صبان، تاجر اسرائیلی -آمریکایی اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفته است که از ترس ایران و قطر با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد نمی کنیم.

این تاجر اسرائیلی -آمریکایی امروز جمعه در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارانوت ادعا کرد: در جریان یک وعده شام که با بن سلمان بودم از او پرسیدم که چرا روابط خود با اسرائیل را عادی نمی کنید؟ بن سلمان گفت که من در یک ثانیه می توانم این کار را انجام دهم اما ایرانی ها و قطری ها به من هجوم خواهند آورد و در کشورم هرج و مرج ایجاد خواهد شد.

حاییم صبان اماراتی ها را افرادی شجاع خواند که رسیدن به این توافق با آن ها می تواند کشورهای دیگر را نیز قانع کند و اظهار امیدواری کرد که سعودی ها نیز به سوی اسرائیلی ها روی بیاورند اما این مساله وقت زیادی می برد.

بر اساس این گزارش، حاییم صبان یکی از اشخاصی است که نقش اصلی در توافق اسرائیلی -اماراتی دارد، وی سعی کرد که اظهارات بنیامین نتانیاهو مبنی بر این که برنامه الحاق کرانه باختری همچنان در دستور کار است را رد کند.

وی با بیان اینکه تماس های میان اسرائیل و امارات از زمان انتشار مقاله یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در روزنامه یدیعوت آحارانوت آغاز شد خاطرنشان کرد: مساله الحاق کرانه باختری رویا و توهم بی اساس است.