علائم جدید کرونا/ خوددرمانی ممنوع!

گروه سلامت الف،   3990524014

عضو ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: علایم گوارشی مانند اسهال، سکسکه، علایم نورولوژیک مثل سکته‌های مغزی، عفونت نخاعی و خستگی و بدن درد بسیار شدید برخی از علایم ناشایع کروناست که اخیرا بیشتر مشاهده می‌شود.

عضو ستاد مقابله با کرونای تهران با اشاره به افزایش آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا طی ماه اخیر، گفت: در حال حاضر اکثر بیمارستان‌ها کاملا درگیر این بیماری بوده و با حداکثر ظرفیت مشغول به ارایه خدمت هستند.

علائم ناشایع بیماری کرونا

دکتر رضا جلیلی خشنود با اشاره به برخی از علایم ناشایع کرونا که اخیرا مشاهده می‌شود، اظهار کرد: علایم گوارشی مانند اسهال، سکسکه، علایم نورولوژیک مثل سکته‌های مغزی، عفونت نخاعی و خستگی و بدن درد بسیار شدید برخی از علایم ناشایع کروناست که اخیرا بیشتر مشاهده می‌شود.

مبتلایان به کرونا خود درمانی نکنند / دیر به بیمارستان مراجعه نکنید

وی با بیان اینکه اخیرا اکثر بیماران کرونایی با وضعیت حاد و بدحال مراجعه می‌کنند، گفت:‌ ترس از ابتلا با مراجعه به مراکز درمانی، مراجعه به مطب‌ها و ماندن در منزل و خود درمانی برخی از دلایل این مساله است. به همین دلیل تنها زمانی که بدحال شده و علایم شدیدی مانند افت شدید اکسیژن، تب بالا و تنگی نفس دارند به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

خلیلی ادامه داد: کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که علایم آن از یک بدن درد خفیف تا دامنه‌ای از تب با سرفه و تنگی نفس به عنوان علایم شایع و علایم ناشایعی مانند مشکلات گوارشی و نورولوژیکی متفاوت است. بنابراین توصیه ما این است که بیماران حتی اگر علایم خفیفی دارند برای دریافت توصیه‌های درمانی و پیگیری‌های مرتبط با ادامه درمان و پیشگیری از بروز شرایط حاد و غیر قابل بازگشت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش در پایان  تصریح کرد: بیمارستان‌ها غیر از کرونا رسالت‌های دیگری هم دارند و باید پاسخگوی سایر بیماران غیرکرونایی هم باشند؛ بنابراین در تمامی مراکز درمانی اصل تفکیک کلیه بخش‌های بیماران کرونایی و غیرکرونایی رعایت می‌شود، ولی متاسفانه به غلط اینگونه جا افتاده که یک بیمارستان کرونایی و دیگری غیرکرونایی است.