آنتن رادیو در اختیار چه هیات‌هایی قرار نمی‌گیرد؟

گروه فرهنگی الف،   3990523075

مهر نوشت: حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صدا و سیما در ارتباط زنده تصویری با مدیران رادیو گفت: آنتن رسانه نباید در اختیار مجموعه‌ها و هیات‌هایی باشد که دستورات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

حمید شاه آبادی در ارتباط زنده تصویری با تمامی مدیران گروه‌های شبکه‌های رادیویی به توضیح مباحثی درباره شرایط خاص کشور و رسالت رادیو پرداخت.

او گفت: در آستانه محرم هستیم و باید برای این ایام آماده شویم. برگزاری مراسم محرم با رعایت دقیق تمام دستورات بهداشتی الزامی است و در این راستا نیز بسیاری از هیات‌های عزاداری و مداحان کشور مجموعه‌های خود را با کیفیت سال‌های قبل برگزار نمی‌کنند.

حمید شاه آبادی با اشاره به اینکه بسیاری از رسانه‌های معاند سعی دارند با استفاده از شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام را به تعطیلی بکشانند، افزود: با توکل به خدا، مساجد و حسینیه‌ها در کشور با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مراسم محرم را برگزار می‌کنند و در این شرایط هر خانه باید یک حسینیه باشد. بنابراین تعدد مجالس عزاداری بیشتر خواهد شد ولی با جمعیت کمتر و این موضوعی است که رسانه باید به آن بپردازد.

معاون صدا با تاکید تصریح کرد: ما از کرونا عبور نخواهیم کرد مگر با همدلی مردم و در این راستا رودررویی رسانه با دولت و ایجاد مخمصه برای مسئولین، دردی از جامعه و مردم دوا نخواهد کرد.

او با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در رابطه با تحریف واقعیت‌ها در کشور گفت: رادیو صدای جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند با دو رویکرد عمل کند. رویکرد اول برنامه سازی همسو با جمهوری اسلامی است که در حال حاضر نیز این اتفاق می‌افتد و برنامه‌های ما قطعاً همسو با اهداف نظام است. ولی رویکرد دوم استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای جریان سازی است تا بتواند مبانی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کند.