چرا کرونا دوباره طغیان کرد؟

گروه سلامت الف،   3990523070

تسنیم نوشت: رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: اگر به پیک دوم کرونا مبتلا شدیم به این دلیل بود که دقت لازم در ابعاد ملی برای کنترل و پیشگیری رخ نداد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشستی که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد گفت: شرایط پیچیده است و امکان کنترل بیماری نیست بنابراین باید دست به دست هم بدهیم تا در زمان کوتاه به کنترل بیماری دست یابیم.

وی افزود: اگر یک عزم ملی و یک مسئولیت اجتماعی احساس نشود، گرفتار همین اتفاقی می‌شویم که در پیک دوم رخ داد. اگر به پیک دوم مبتلا شدیم به این دلیل بود که دقت لازم در ابعاد ملی برای کنترل و پیشگیری رخ نداد و تعطیلات و تجمعاتی اتفاق افتاد. کنترل بیماری با تعارف میسر نمی‌شود.هر یک نفری که بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کند یک خانواده را متاثر می‌کند.

ظفرقندی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: یکی از جنایت‌هایی که آمریکا در حق ما کرد تحریم بود، تحریم فقط ظلم به ملت ایران نیست، زیرا ویروس مرز نمی‌شناسد و اگر یک کشور نتواند تجهیزات پزشکی و ... را تأمین کند ویروس جهانگیر می‌شود و این جهانگیری جنایت در حق بشریت است.