توضیحات وزیر درباره آموزش تلویزیونی دانش آموزان

گروه اجتماعی الف،   3990522216

وزیر آموزش و پرورش گفت که در سال تحصیلی آینده آموزش مجازی رسمی در مدارس تنها از طریق شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) مجاز خواهد بود و استفاده از نرم افزارهای دیگر آموزشی تخلف است.

به گزارش میزان، محسن حاجی میرزایی در مصاحبه‌ای گفت: مدارس می‌توانند تنها برای آموزش مکمل و یا فوق برنامه با هماهنگی آموزش و پرورش و از نرم افزارهای مکمل آ موزشی استفاده کنند.

وی از ایجاد ۱۱ قابلیت جدید در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) خبر داد و افزود: امکان آزمون سازی، حضور و غیاب دانش آموزان، تکلیف دادن به دانش آموزان و امکان ارتباط تصویری معلم با دانش آموزان در این شبکه فراهم شده است.

وی گفت: برای افزایش پهنای باند اینترنت نیز با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفتگوهایی داشته ایم تا دانش آموزان همه مدارس بتوانند از شبکه ملی اطلاعات دانش آموزی برخوردار شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره رایگان و یا کم شدن هزینه اینترنت شبکه شاد نیز گفت: در حال رایزنی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه هستیم و در مناطقی که ناچار به آموزش مجازی هستیم باید هزینه اینترنت آن را هم برای دانش آموزان تأمین کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: برخی مؤسسات و نهادهای حمایتی نیز برای تهیه تبلت‌های دانش آموزی اعلام آمادگی کرده اند، اما این که چه تعداد از این تبلت‌ها تهیه و با شروع سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرارمی گیرد نمی‌توانیم اعلام نظر کنیم.

وی با تأکید بر این که حضور دانش آموزان در مدارس مناطق سفید و زرد در حدود اختیارات شورای مدرسه است گفت: کیفیت ارائه آموزش بستگی به شرایطی که شیوه نامه‌های بهداشتی تعیین می‌کند دارد و مناطقی که دانش آموز کم است کلاس‌ها به صورت حضوری و برای سایر مدارس به صورت یک روز در میان و یا مجازی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش مجازی ۶۵ درصد دانش آموزان از طریق شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) انجام خواهد شد.

وی از آغاز آموزش تلویزیونی برای دانش آموزان از ۱۵ شهریور خبر داد و افزود: این روش به عنوان یکی از روش‌های آموزش غیر حضوری برای دانش آموزانی که امکان حضور در مدرسه را نداشته باشند و یا به امکانات آموزش اینترنتی دسترسی ندارند اجرا خواهد شد

حاجی میرزایی گفت: دانش آموزانی که نه به تلویزیون و نه به شبکه‌های مجازی دسترسی ندارند از طریق بسته‌های آموزشی و اعزام راهبران آموزشی امکان فعالیت آموزشی آنان ادامه خواهد یافت.

وی تأکید کرد: هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی آینده از تحصیل محروم نخواهد ماند و همه تلاش ما این است که همه دانش آموزان به دور از تحمیل هزینه‌های مالی از آموزش با کیفیت برخوردار شوند.

2323