معاون رئیس جمهور: «استخدام» اعتماد به نفس و نوآوری فرزندان‌مان را از بین می‌برد

گروه اجتماعی الف،   3990522160 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کارآفرینی، گفت: استخدام باید پدیده‌ای منفور باشد چرا که اعتماد به نفس و نوآوری فرزندانمان را از بین می‌برد و باید در دانشگاه‌ها آموزش بدهیم که جوانان ما درس می‌خوانند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

به گزارش فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۰ که به صورت مجازی با محل این برنامه با تشکر از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه مجازی و آرزوی برگزاری و مذاکرات خوب در آن، اظهار کرد: آنلاین برگزار شدن این نمایشگاه دست آورد بزرگی است و امروز در یک سال گذشته اتفاقات ویژه‌ای در حوزه زیست بوم نوآوری کشور در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: این تحول خوب شرکت‌های دانش بنیان را به بیش از  ۵ هزار رو ۳۰۰ شرکت افزایش داده، استارتاپ‌ها به چندین هزار عدد رشد یافته و  مراکز نوآوری، رشد، شتاب دهنده‌ها، پارک‌های علمی و فناوری، نواحی نوآوری، کارخانجات نوآوری و مواردی از این دست به سرعت در حال توسعه هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نواحی نوآوری در کنار  دانشگاه‌های فناوری در حال رشد هستند، اضافه کرد: در گذشته زیست بومی در کشور وجود نداشت و خوشبختانه امروز در حوزه‌های مختلف آی‌تی، سلول‌های بنیادی، هوا فضا، دیدگاه‌های جدید دانشگاهی و جهت‌گیری دانشگاه‌های به سمت نسل سه و چهار به سرعت در حال شکل گیری است و فرهنگ عمومی تغییر کرده و اقتصاد نفتی که به کشور تحمیل شده بود به صورت وسیعی در حال تغییر است.

ستاری با اشاره به اهمیت کارآفرینی یادآور شد: استخدام باید پدیده‌ای منفور باشد چرا که اعتماد به نفس و نوآوری فرزندانمان را از بین می‌برد و باید در دانشگاه‌ها آموزش بدهیم که جوانان ما درس می‌خوانند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی با تشکر از فراهم آمدن چنین فعالیتی در پارک فناوری پردیس، خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه برای همه شما دستاوردهای خوبی در داخل و خارج داشته باشد و تبادلات فناوری را توسعه بدهد.