۶ واقعیت مهم درباره مصرف ترشیجات و کاهش وزن!

گزارش بازرگانی،   3990522098

تحمل وزن زیاد برای انسان احساس ناراحتی ایجاد می‌کند و در عین حال می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند. در چند سال گذشته به دلیل مصرف بیشتر غذاهای آماده و فست فودها میزان چاقی و افزایش توده بدنی افراد رشد زیاد داشته است. چاقی می‌تواند به بروز بیماری‌های جدی ازجمله بیماری‌های قلبی، دیابت، سکته قلبی و مغزی و انواع سرطان‌ها منجر شود.

برای کاهش وزن روش‌های مختلفی وجود دارد. مثلا محدود کردن کالری مصرفی از طریق انواع رژیم‌های غذایی مناسب و یا سوزاندن کالری‌های اضافی از طریق ورزش کردن.

اما در کنار تمام این موارد روشی است که به آسانی به افزایش چربی سوزی بدن کمک می‌کند و متابولیسم بدن را افزایش خواهد داد.

یکی از این روش‌های ساده مصرف ترشیجات در کنار وعده‌های غذایی است. ترشی‌ها به عنوان یک چاشنی‌دهنده پرطرفدار در کنار وعده‌های غذایی مصرف می‌شوند که در از مطلب به طور اختصاصی به آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا به شما بگوییم مصرف ترشیجات در کاهش وزن و لاغری چگونه تاثیر خواهد گذاشت.

مقدارکالری دریافتی با مصرف ترشیجات

ترشیجات به لحاظ داشتن انواع سبزیجات و میوه‌ها دارای کالری کمی هستند. بنابراین می‌توانند به عنوان گزینه‌ای عالی برای رژیم‌های غذایی لاغری و کنترل کالری استفاده شوند. ترشیجات به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر باعث احساس سیری شده و از مصرف غذای زیاد جلوگیری می‌کند.

همچنین می‌توانید ترشی را به عنوان میان وعده‌ای سالم در برنامه غذایی روزانه خود مصرف کنید. برای مثال اگر شما رژیم غذایی روزانه 1200 کالری را استفاده می‌کنید مصرف روزانه یک فنجان ترشی فقط درصد کمی از حجم کالری دریافتی شما را به خود اختصاص می‌دهد و این درحالی است که احساس سیری زیادی را برای شما به وجود می‌آورد.

خرید خیاشورهای شیشه ای خوشمزه با قیمت مناسب می‌تواند یکی از جذاب‌ترین میان وعده‌ها در رژیم‌های غذایی لاغری باشد.

آب ترشی که مخلوطی از سرکه و آب نمک است حاوی مقدار زیادی اسید استیک است که می‌تواند به کاهش وزن سریع‌تر کمک کند.

طی تحقیقات انجام شده بدن افرادی که اسید استیک مصرف نمی‌کنند نسبت به افرادی که اسید استیک مصرف می‌کنند به کاهش وزن مقاوم‌تر است و سخت‌تر می‌توانند کالری از دست بدهند.

البته مراقب باشید که ترشیجات بیش از حد شور مصرف نکنید زیرا نمک و سدیم موجود در ترشی باعث مصرف آب بیشتر شده و سدیم باعث می‌شود بدن این آب را ذخیره کند و به افزایش وزن شما منجر شود.

ترشیجات و افزایش متابولیسم بدن

ترشی می‌تواند به افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن کمک کند. سبزیجات و خیارشورها به دلیل اینکه در سرکه رقیق هستند دارای اسید استیک می‌شوند که فرآیند سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند. همچنین اسید استیک از تجمع چربی‌ها در بدن انسان جلوگیری می‌کند.

خیارشورها که منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B به خصوص B12 هستند و در اثر تخمیر در سرکه سرشار از باکتری‌های سالم شده اند می‌توانند به هضم بهتر غذا و سوخت و ساز بیشتر بدن کمک کنند.

همچنین مصرف ترشی‌های دارای ادویه بیشتر و تند تر تاثیری دو چندان در افزایش متابولیسم بدن خواهد داشت.

جالب است بدانید که علاوه بر ترشی‌ها با مصرف انواع ادویه و چاشنی های مرغوب در روتین غذایی خود به سوخت و ساز بهتر بدن کمک کنید.

ترشی و رفع گرفتگی عضلات بدن

اگر برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن و لاغری ورزش می‌کنید و اقدام به ورزش‌های روزانه می‌کنید و از گرفتگی‌های عضلات بدن شکایت دارید، مصرف ترشیجات در وعده‌های غذایی شما می‌تواند در تسکین درد این گرفتگی‌ها و رفع آنها بسیار کمک کننده باشید. مصرف ترشی به متعادل تگه داشتن الکترولیت‌های بدن کمک می‌کند و به این طریق گرفتگی عضلات را بهبود می‌بخشند.

بهبود هضم غذا با مصرف ترشیجات

به دلیل تخمیر شدن مواد غذایی ترشی و خیار شور حاوی باکتری‌هایی مفید برای روده هستند که به هضم بهتر مواد غذایی کمک می‌کنند. مصرف ترشی به افزایش باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند تا تعداد آنها از باکتری‌های مضر روده بیشتر شوند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

وجود این باکتری‌ها و مواد تخمیر شده به بدن کمک می‌کند تا برای هضم مواد غذایی نیاز به تلاش فیزیکی کمتری داشته باشد و به روده اجازه می‌دهد تا زمان لازم برای استراحت را داشته باشد.

افزودن مواد غذایی تخمیر شده به رژیم غذایی به کاهش علائم یبوست و اسهال شدید در شما کمک می‌کند. همچنین آب نمکی که برای تخمیر ترشی از آن استفاده شده به تسکین علائم سوزش سر معده و رفلاکس معده کمک زیادی می‌کند.

مصرف ترشی در کنار ورزش و کاهش وزن

اگر برای کاهش وزن و لاغری به صورت مداوم ورزش می‌کنید، بدن شما با هر بار عرق کردن مقدار زیادی الکترولیت از دست می‌دهد که باعث گرفتگی عضلات بدن می‌شود.

طبق مطالعات انجام شده مصرف ترشی و آب ترشی به دلیل داشتن حجم زیاد الکترولیت به سرعت به رفع گرفتگی عضلات کمک خواهد کرد. همچنین در این مطلب با چند مواد غذایی دیگر که به رفع گرفتگی عضلات کمک می‌کنند آشنا شوید.

ویتامین‌های موجود در ترشیجات

با رعایت رژیم‌های غذایی جهت کاهش وزن در اغلب موارد بدن افراد با کمبود ویتامین مواجه خواهد شد. مصرف ترشی در وعده‌های غذایی علاوه بر داشتن همه مزایای ذکر شده می‌تواند میزان زیادی ویتامین‌ از جمله ویتامین‌های A و E و ویتامین‌های گروه B را به بدن برساند.

در روند کاهش وزن که ممکن است پوست با انواع مشکلات پوستی مثل افتادگی و ... مواجه شود مصرف این ماده غذایی مفید که سرشار از ویتامین E است می‌تواند مکمل بسیار خوبی باشد. ترشی آلبالو به دلیل داشتن مقدار زیادی  مواد پلی فنولیک باعث کاهش بیماری‌های قلبی میگردد.

جمع بندی

طبق همه موارد ذکر در این مطلب و مزایای موجود در ترشیجات به عنوان منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و ریز مغذی‌های مهم برای بدن، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که چنانچه اقدام به رعایت رژیم غذایی کرده‌اید و به دنبال سرعت بخشیدن به روند چربی سوزی و کاهش وزن خود هستید می‌توانید مصرف ترشیجات را در وعده‌های غذایی خود بسیار جدی بگیرید.

اما توجه داشته باشید اگر مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری زخم معده، سوءهاضمه، ورم معده و فشار خون و ... هستید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید و پیش از مصرف آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید.