چرا روحانی برای دفاع از وزیر پیشنهادی صمت به مجلس نرفت؟

گروه سیاسی الف،   3990522071 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری از ستاد ملی کرونا استعلام کرده و آنان مصلحت ندیده بودند که او در جلسه علنی امروز مجلس حاضر شود.

چرا روحانی برای دفاع از وزیر پیشنهادی صمت به مجلس نرفت؟

به گزارش ایرنا، «علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در تذکری به ماده ۲۰۴ و ۲۲ آیین نامه داخلی در رابطه با حفظ شان و اقتدار مجلس اظهار داشت: طبق این مواد که به صراحت می‌گوید رئیس جمهوری باید به مجلس بیاید و یک ساعت در رابطه با برنامه‌های پیشنهادی صحبت کند. رئیس جمهوری مکلف است که در مجلس برای معرفی وزیر پیشنهادی خود حاضر شود.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: گفته می‌شود ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس جمهوری توصیه کرده که به مجلس تشریف نیاورد، در حالی که می‌گویید یک میلیون دانش آموز در کنکور شرکت کنند.

سلیمی تصریح کرد: از طرفی رئیس جمهوری در آخرین روز مجاز برای معرفی وزیر، او را به مجلس معرفی می‌کند. رئیس جمهوری باید در جلسه وزیر پیشنهادی حاضر می‌شد.

قالیباف که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: معاون پارلمانی و همچنین رئیس دفتر رئیس جمهوری چندروز قبل در نامه ای به من نوشتند که رئیس جمهوری از ستاد ملی کرونا استعلام کرده و آنان مصلحت ندیده بودند که او در جلسه حاضر شود.