حاجی بابایی خبر داد؛ پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و پرداخت خسارت‌های کارگاههای تولیدی در بحران کرونا

گروه سیاسی الف،   3990521191

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس از پیگیری برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، پرداخت خسارت های کارگاههای تولیدی در بحران کرونا، بیمه های بیکاری و اشتغال در نشست مشترک این کمیسیون با وزیر تعاون خبر داد.

پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و پرداخت خسارت‌های کارگاههای تولیدی در بحران کرونا

به گزارش الف حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر نشست مشترک کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این جلسه به منظور بررسی راهکارهای اجرایی  قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  که از اهداف برنامه ششم می باشد، بیمه های بیکاری، جبران خسارات اقتصادی کارگاههای تولیدی بدلیل ویروس کرونا، در تالار مشروطه مجلس با حضور  شریعتمداری وزیر تعاون و معاونین، رئیس سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل بانک رفاه تشکیل شد.

وی ادامه داد: محورهای دیگر مورد بحث در این نشست، ایجاد اشتغال پایدار، یارانه ها، همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان، حقوق ومزایای کارگران، بررسی شرایط اقتصادی کارمندان، تولید کنندگان، کارگران و بازنشستگان دوران شیوع بیماری کرونا بود. دغدغه اصلی ما  نحوه جبران خسارات اقتصادی در اثر شیوع بیماری کرونا در کارگاههای  تولیدی است، که در حال حاضر با مشکل مواجه شده اند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در این جلسه یکی از مطالبات ما از وزیر ، بررسی علل تاخیر در تخصیص، مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان، که برای کمک به کارگاههای تولیدی وافراد خسارت دیده، در بحران کرونا پیش بینی شده است، بود.

حاجی بابایی تصریح کرد: اجرایی نمودن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان  بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، نیز از مطالبات دیگری بود، که در این جلسه با آقای شریعمتداری مطرح شد.

وی گفت:  تامین منابع مالی برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان وشاغلین  بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی، از سوی دولت پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در صورتی که این منابع از سرمایه های تامین اجتماعی است، دولت باید منبع اعتباری جدیدی را پیش بینی کند، متاسفانه این رویکرد فاصله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را  افزایش داده است.