عطریان‌فر: خاتمی بر قطاری سوار شد که هاشمی زیرساخت آن را ساخته بود/ شعار اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا یک شوخی است

  3990521075 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس‌دولت اصلاحات بر قطاری سوار بود که آیت‌ا...هاشمی زیرساخت‌های آن را تدارک دیده بود. اگر بتوانیم به آن نقطه برگردیم امری مطلوب خواهد بود. حتی مخالفان دیروز آقای هاشمی امروز این تغییر را در خود به‌وجود آورده‌اند و باور دارند که باید به این مسیر رفت.

عطریان‌فر: خاتمی بر قطاری سوار شد که هاشمی زیرساخت آن را ساخته بود/ شعار اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا یک شوخی است

فارس نوشت: محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفتگویی با روزنامه آرمان ملی داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

- اینکه احزاب اصلاح‌طلب در صیانت از سرمایه اجتماعی خود ناتوان هستند به سوءتفاهم بزرگی برمی‌گردد که در نظام سیاسی ایران علیه اصلاح طلبان شکل گرفته است. جریان رقیب دوش به دوش جریان اصلاحات و در عرض این جریان قرار دارد ولی همواره اصلاح‌طلبان را به‌عنوان نیروهای ضد انقلاب و کسانی که از قطار انقلاب پیاده شده‌اند معرفی می‌کند و متقابلا در کنار این داستان امکان فعالیت حزبی به معنای واقعی کلمه در کشور وجود نداشته است. از این جهت بدنه اصلاح‌طلبان روز به روز لاغر شده و من این را تایید می‌کنم. ما در حوزه اصلاح‌طلبان دچار این عارضه هستیم و ریشه مصیبت و مشکل در داستانی است که به آن اشاره کردم امکان فعالیت تمام عیار حزبی برای اصلاح‌طلبان در ایران وجود ندارد.

- امروز ما احزاب اصلاح‌طلب بسیاری داریم که از هم جدا هستند و ما از این منظر نیز دچار مشکل هستیم.

- نوعا احزاب اصلاح‌طلب در شرایط فرار شکل گرفته‌اند و همواره در تعقیب بودند و با آنها برخورد شده است. آنها هیچگاه فرصت مستقر شدن پیدا نکرده‌اند و چهره‌های پیشینی خود را مطرح می‌کنند چه بسا اگر این فرصت توسط نهادهای رسمی نظام برای کشور فراهم می‌شد و نیروهای کارآمد جدید مطرح می‌شد وضعیت اینچنین نبود.

- شعار اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا بیشتر یک شوخی است و تاثیر فضاهای روانی آنسوی مرزهای کشور است.

- امروز جریانی به نام احمدی‌نژاد وجود دارد که اصلاح‌طلب یا اصولگرا نیست... وقتی آقای احمدی‌نژاد از این گروه (اصولگرایان) فاصله می‌گیرد امکان ندارد بتواند سخن خود را به جامعه برساند.

- وقتی اصلاح‌طلبان با این همه ظرفیت که از رئیس‌دولت اصلاحات گرفته تا هاشمی‌رفسنجانی و دیگر نیروهای تشکیلاتی آنها احتمالا در انتخابات آینده موفقیت چندانی کسب نمی‌کنند چطور ممکن است جریانی از آنها انشعاب پیدا کند و در صحنه رقابت کنند. جامعه با گروه‌های جدید ارتباطی برقرار نمی‌کند.

- رئیس‌دولت اصلاحات بر قطاری سوار بود که آیت‌ا...هاشمی زیرساخت‌های آن را تدارک دیده بود. اگر بتوانیم به آن نقطه برگردیم امری مطلوب خواهد بود. حتی مخالفان دیروز آقای هاشمی امروز این تغییر را در خود به‌وجود آورده‌اند و باور دارند که باید به این مسیر رفت.

- آقای روحانی در 1392 با تردید مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفت ولی در سال 96 با اشتیاق مورد حمایت واقع شد چون عملکرد 4 سال اول او مورد قبول بود. ایشان و تیم او در دولت دوم فرق چندانی با دولت اول نداشت پس چرا دچار دست‌انداز شد؟ دلیل خارج از دولت قرار دارد. ریشه به بدعهدی آمریکا و خروج از برجام و تحریم و توقف چرخ اقتصادی کشور برمی‌گردد.