بیژن مقدم : آقای فتاح رسما و شفاف اعلام کند که قصد کاندیداتوری ندارد

گروه سیاسی الف،   3990520125 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
بیژن مقدم : آقای فتاح رسما و شفاف اعلام کند که قصد کاندیداتوری ندارد

جهان‌صنعت نوشت : برخی از اصولگرایان معتقدند فتاح اگرچه ظرفیت خوبی در جریان اصولگراست، اما بهتر است در جایگاه خود مانده و خدمت کند. یکی از این افراد بیژن مقدم، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگراست. او در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» این گمانه را رد کرد و گفت: «ضمن اینکه معتقدم اکنون برای طرح چنین گمانه‌زنی‌هایی زود است و افراد چند ماه مانده به انتخابات تصمیم خود را می‌گیرند و اعلام می‌کنند که کاندید خواهند شد یا خیر، امروز که با شما صحبت می‌کنم کاندیداتوری آقای فتاح را منتفی می‌دانم.»


وی در شرح دلایل خود نیز گفت: «آقای فتاح اکنون مسوولیت یک تشکیلات بزرگ اقتصادی را برعهده گرفته و اگر بتواند در همین جایگاه کار را خوب پیش ببرد و سلامت این مجموعه را ارتقا بخشد، خدمت کرده و نیازی نیست که جایگاهش را تغییر دهد. هرچه باشد خیلی وقت نیست که او مسوولیت این بنگاه اقتصادی را به عهده گرفته و باید در خدمت جریان محرومیت‌زدا و توزیع عادلانه ثروت عمل کند. روشن است که این کار باید خالصانه و صادقانه و به شکل کاملا آبرومندانه و با حفظ احترام طبقه ضعیف جامعه انجام شود و هیچ شائبه‌ای هم نباید داشته باشد.»

مقدم افزود: «اگر کسی این مسوولیت را بپذیرد و بعد بخواهد از این مسیر برای آنکه خودش را در انتخابات مطرح کند، استفاده کند حتما کار ناپسندی انجام داده است. به نظر من کسی که این مسوولیت را پذیرفته حتما نباید به ۱۴۰۰ نگاهی داشته باشد.»


مقدم خاطرنشان کرد: «به اضافه اینکه من با شناختی که از آقای فتاح دارم او را فردی کاملا صادق و خدمتگذار می‌دانم و معتقدم که او نباید وارد این انتخابات شود و وارد هم نخواهد شد.» 

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه در انتخابات‌‌های پیشین نیز نام فتاح به عنوان یکی از گزینه‌های اصولگرایان مطرح شده بود، گفت: «الان شرایط فرق کرده و مسوولیت‌های فتاح هم فرق کرده است. در این شرایط او اگر بتواند در همان جایی که هست خدمت کند، از نظر مردم و خدا فرد موفقی خواهد بود و نیازی نیست که جای دیگری برود.» 

وی همچنین توصیه کرد: «با توجه به تکرار این‌گونه گمانه‌زنی‌ها معتقدم که ضروری است آقای فتاح رسما و شفاف اعلام کند که قصد کاندیداتوری ندارد زیرا تا زمانی که نگویند، این گمانه‌زنی‌ها ادامه یافته و مانع کار او می‌شود.»

مقدم در پاسخ به این پرسش که اگر از منظر جریان اصولگرا به انتخابات ۱۴۰۰ نگاه کنیم، فتاح یک ظرفیت جدی به حساب خواهد آمد یا خیر گفت: «بنده نمایندگی جریان اصولگرا را ندارم اما به عنوان یک ناظر بیرونی معتقدم که وقتی فضا رقابتی باشد، در هر دو جریان سیاسی کشور نام‌هایی مطرح می‌شود؛ نام‌هایی که برخی از آنها فاقد وجاهت است و صرفا در جهت فضاسازی رسانه‌ها بیان می‌شود. برخی از این نام‌ها نیز گزینه‌های جدی هستند. من معتقدم که آقای فتاح یک ظرفیت خوب در جریان اصولگراست اما حالا که مسوولیت پذیرفته و امکاناتی در اختیار دارد و هرازگاهی نیز گرد و خاک می‌کند، نباید به این گمانه‌زنی‌ها ادامه داد.»

وی تاکید کرد: «اگر برداشت من درباره آقای فتاح درست باشد او باید خودش رسما اعلام کند که قصد کاندیداتوری ندارد. ضمن اینکه باید مانع برخی رفتارها در جهت ضرورت‌تراشی شود. مثلا دیدیم که فردی برای او کمپین دعوت به حضور در انتخابات ساخته بود. این رفتارها وقتی که فردی خودش مایل به حضور نیست یا نگفته که مایل است خیلی عیان است که چه اهدافی دارد بنابراین آقای فتاح باید مانع از این نوع حرکت‌ها که نامش را «ضرورت‌تراشی» می‌گذارم، شود.