فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است

گروه جهان الف،   3990517095 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه اینترنتی شبکه خبری فاکس نیوز با اشاره به مخالفت صریح چین با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، نوشت که تلاش‌های مایک پامپئو در این خصوص علنا به پایان خود رسیده است.

فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است

به گزارش تسنیم، «وانگ ون بین» یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین پنج شنبه اعلام کرد: «ما با فشار آمریکا برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت مخالف هستیم.»

به گزارش فاکس نیوز، اظهارات وانگ یک روز پس از آن صورت گرفت که مایک پامپئو اعلام کرد آمریکا رسما قطعنامه ای ارائه خواهد کرد که از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

روز چهارشنبه رسانه های آمریکایی گزارش دادند، واشنگتن پیش نویس قطعنامه ای را در بین اعضای شورای امنیت پخش کرده که در آن  خواسته شده تا فروش تسلیحات به ایران متوقف شود و از ارائه هر گونه «خدمات یا منابع مالی، آموزشی و فنی، توصیه، سایر خدمات و کمک های مرتبط با تأمین، فروش، انتقال، تولید، نگهداری و یا استفاده از تسلیحات» به ایران خودداری شود.

با این وجود، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه اذعان کرد که روسیه و چین احتمالاً هرگونه قطعنامه ای را وتو کنند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود .

روسیه و چین صریحاً اعلام کرده اند قطعنامه آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران را وتو خواهند کرد.