مخالفت وزارت ورزش با برگزاری لیگ کشتی/ آغاز اردوهای تیم ملی در انتظار مجوز

گروه ورزشی الف،   3990517074

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مسابقه یا تمرین در رشته پربرخوردی مانند کشتی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که وزارت ورزش به طور قاطع با برگزاری رقابت های پربرخورد مانند لیگ کشتی برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا و حفاظت از جان کشتی گیران مخالف است و اتحادیه جهانی کشتی نیز برگزاری تمامی رویدادهای کشتی را فعلا تا ماه آبان تعطیل کرده است، مسئولان سازمان لیگ کشتی اقدام به ثبت قرارداد کشتی گیران، مربیان و تیم ها کرده و سعی دارد در چنین شرایط لیگ کشتی را برگزار کنند.

مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، درباره امکان برگزاری رقابت های لیگ کشتی و برگزاری تمرینات در شرایط وخیم شیوع کرونا، گفت: برای ورزش های پربرخورد مثل کشتی هم تمرین و هم مسابقه ممنوع است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به لزوم ممانعت از برگزاری لیگ کشتی، آیا در چنین شرایطی امکان برگزاری اردوهای تیم ملی بصورت قرنطینه وجود دارد با خیر، خاطرنشان کرد: اینکه یکسال قبل المپیک این خطر را برای کشتی گیرانمان ایجاد کنیم به مصلحت نیست اما با توجه به احتمال برگزاری رقابت های جهانی بزرگسالان در آذر ماه و در صورت قطعی شدن برگزاری این رقابت ها، از وزارت بهداشت درخواست برگزاری اردوی تیم های ملی بزرگسالان را در شرایط قرنطینه کامل ارائه کردیم.

علی نژاد خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم اما هنوز این مجوز داده نشده است. در صورت ارائه مجوز، کشتی گیران و عوامل باید قبل از آغاز اردو تست PCR بدهند و در اردو نیز دو هفته در قرنطینه کامل باشند و اصلا بیرون نروند. اگر هم چند روزی اردو تعطیل شد کشتی گیران مجدد برای حضور در اردو باید تست PCR  بدهند.