ارتفاع موج در دریای عمان به ۴ متر می‌رسد

گروه اجتماعی الف،   3990516083

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با شدت گرفتن جریانات مونسون پیش بینی می شود از واخر جمعه دریای عمان مواج و متلاطم شود به قدری که ارتفاع موج در نزدیکی سواحل چابهار به ۳ تا چهار متر برسد.

محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: شدت تلاطم امواج طوری خواهد بود که در صورت ادامه فعالیت های دریایی منجر به غرق شدن شناورهای سبک و آسیب دیدن شناورهای بزرگ و سنگین می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود شرایط مواج دریا حداقل تا دوشنبه ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: توصیه می شود برای جلوگیری از بروز خسارت محدودیت های لازم برای تردد قایق های سبک و تفریحی و انتقال قایق های کوچک به مکان های امن توسط مسئولان دریایی مد نظر باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به تقویت بارش های همرفتی در جنوب استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از اواخر وقت جمعه بارش های همرفتی در جنوب استان، سواحل و بر روی دریای عمان شدت می گیرد به طوریکه در برخی مناطق مخاطراتی مانند جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه های محلی، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه  و تند بادلحظه ای و بارش تگرگ انتظار می رود.
حیدری افزود: پیش بینی می شود تمرکز بارش ها در شهرستان های سرباز، راسک، دشتیاری، قصرقند، نیکشهر، کنارک، چابهار، جنوب سراوان، سیب سوران، مهرستان و فنوج باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش رو احتمال بروز خسارت به زیرساخت ها به ویژه در بخش کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری شود و فرمانداری ها و ارگان های امدادی آمادگی مواجهه با این شرایط را داشته باشند.