چطور در گوگل تبلیغات کنیم

گزارش بازرگانی،   3990514049

گوگل به عنوان پرمخاطب‌ترین رسانه دیجیتال جهان شناخته می‌شود و روزانه میلیون‌ها نفر در این موتور جستجوگر به دنبال محصولات یا خدمات مختلف هستند. همین موضوع باعث شده تبلیغات در گوگل جذاب باشد، چرا که تبلیغات شما دقیقاً به افرادی نمایش داده می‌شود که به دنبال خدمات یا محصولات شما هستند. جذاب نیست ؟ با ما همراه شوید تا درباره تبلیغات در گوگل بیشتر آشنا شویم.

مدیران دیجیتال مارکتینگ همیشه به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای جذب مخاطب بیشتر هستند، از همین رو یکی از بهترین ابزاری که می‌توانند ترافیک ورودی با کیفیتی را دریافت کنند، گوگل ادوردز یا گوگل ادز است. این سیستم به شما این اجازه را می‌دهد تا در ابزارها و خدمات ارائه شده توسط گوگل تبلیغات خود را نمایش دهید.

گوگل ادز چیست ؟

گوگل ادز ( Google Ads ) پلتفرم تبلیغاتی است که توسط گوگل برای مدیریت تبلیغات روی سایت‌ها و خدمات مرتبط با گوگل ارائه شده. این خدمات شامل تبلیغات در نتایج جستجو کاربران، یوتوب، شبکه تبلیغات گوگل، AdMob و... می‌باشد.

به طور مثال کاربر شما در گوگل کلمه " خرید ادکلن زنانه " را جستجو می‌کند، گوگل ادوردز این امکان را به شما می‌دهد تا تبلیغات خود را ابتدا نتایج با متن دلخواه خود نمایش دهید و کاربران در صورت تمایل روی این تبلیغات کلیک کنند و شما فقط هزینه نمایش‌هایی که تبدیل به کلیک شده را پرداخت می‌کنید.

امکانات پنل Google Ads

این قول تکنولوژی برای افزایش کیفیت تبلیغات خود، پنل قدرتمندی آماده کرده است که در اختیار کاربران خواهان این خدمات قرار می‌دهد. بعد از اینکه شما شارژ گوگل ادز خود را توسط مجموعه‌ی معتبری مثل " وب‌جامه" انجام دادید، امکان استفاده از این پنل برای شما فراهم می‌شود.

امکانات

  • قابلیت ساخت کمپین‌های تبلیغاتی

  • قابلیت تعیین کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار شما

  • قابلیت تعیین متن تبلیغاتی

  • قابلیت تعیین منطقه جغرافیایی کاربران

  • مشخص کردن زمان نمایش آگهی

  • تعیین میزان بودجه روزانه

  • تعیین میزان حداکثر رقم پرداخت شده برای هر کلیک

  • و...

قطعاً امکانات این بخش بسیار زیاد است و امکان پرداختن در این مقاله وجود ندارد، اما باید توجه داشته باشید که نمایش تبلیغات در گوگل براساس مزایده انتخاب می‌شود، یعنی هر مجموعه‌ای که رقم بهتری برای تبلیغات روی کلمه‌ای خاص به گوگل پیشنهاد دهد، گوگل اولویت نمایش را به آن سایت داده و جایگاه بهتر را به آنها تعلق می‌دهد.

آیا فقط رقم پیشنهادی برای کسب جایگاه بهتر در نمایش تبلیغات در نظر گرفته می‌شود ؟ خیر، گوگل همیشه سعی می‌کند تا تجربه کاربری را بهبود ببخشد، از همین‌رو فاکتورهای دیگری مثل “Page Quality” برای پیروزی در مزائده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تبلیغات من به چه کسانی نمایش داده می‌شود ؟

در گوگل ادوردز شما می‌توانید بر اساس معیارهای مختلف جامعه هدف خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید :

  • مکان : شما می‌توانید مشخص کنید که افراد کدام کشور یا شهر خاصی تبلیغات شما را مشاهده کنند.

  • رده سنتی : افراد در چه بازه سنی بتوانند تبلیغات شما را مشاهده کنند.

  • جنسیت : شما می‌توانید مشخص کنید که جنسیت افرادی که تبلیغات را مشاهده می‌کنند مذکر باشد یا مونث

  • دستگاه : شما می‌توانید مشخص کنید تبلیغات شما برای چه دستگاه‌های ( تبلت – موبایل – کامپیوتر ) نمایش داده شود.

  • بازاریابی مجدد یا Remarketing : شما می‌توانید تبلیغات خود را به افرادی که به سایت شما مراجعه کرده‌اند یا خرید نکرده‌اند نمایش دهید.

به طور کلی شما می‌توانید تبلیغات خود را کاملاً شخصی‌سازی کنید و فقط به افرادی که نیاز به خدمات یا محصولات شما دارند نمایش دهید، این کار به شما کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از تبلیغات خود دریافت کنید.

گوگل ادز هوشمند

شاید برای شما جالب باشد که به دانید بعد از اینکه تبلیغات شما فعال می‌شود، گوگل همواره به شما پیشنهاداتی برای بهبود کمپین‌های شما می‌دهد، شاید فکر کنید اینکار کاملاً خودکار و استفاده از دستور از پیش تعیین شده است. اما قدرت این پلتفرم به قدری بالاست که باتوجه به بازخوردهای تبلیغاتی شما پیشنهاداتی مثل افزایش تعداد متن تبلیغاتی، کلمات کلیدی با جستجو بهتر، استفاده از شماره تماس در تبلیغات و... را می‌دهد که کمک می‌کند تا شما نتیجه بهتری از تبلیغات در این بستر بگیرید.

نحوه شارژ اکانت گوگل ادز

به طور کلی هر شخصی می‌تواند حساب کاربری خود را در گوگل شارژ کند، اما باتوجه به مسائل تحریمی که وجود دارد و کاربران ایرانی امکان پرداخت بین‌المللی ندارند به همین خاطر باید از خدمات نمایندگان گوگل که به عنوان گوگل پارتنر شناخته می‌شوند استفاده کنید. که یکی از معتبرترین این مجموعه وب‌جامه یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در این زمینه می‌باشد که شما می‌توانید به راحتی بدونه هیچ دغدغه‌ای فرایند شارژ و پرداخت اکانت‌های گوگل ادوردز خود را انجام دهید.

مدیریت تبلیغات در گوگل

به طور کلی شما می‌توانید از مشاوره‌های مجموعه وب‌جامه برای بهینه سازی کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید. اما اگر تجربه‌ای در زمینه تبلیغات در گوگل ندارید بهتر است این کار را به تیم وب‌جامه بسپارید و از خدمات مدیریت اکانت گوگل ادز این مجموعه استفاده کنید.

این خدمات به شما کمک می‌کند تا هزینه تبلیغات شما به شدت کاهش پیدا کند و بازخورد تبلیغات شما افزایش پیدا می‌کند. باید باور کنیم که تبلیغات بهینه در گوگل یک هنر است و نیازمند تجربه بسیار زیاد است. همکاران ما در مجموعه وب‌جامه تمام تلاش خود را می‌کنند تا از هر کلیک خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است ؟

شما به مبلغ دلخواه می‌توانید حساب کاربری خود را در گوگل شارژ کنید و این مبلغ هیچ محدودیتی ندارد.

آیا امکان شارژ اکانت توسط خودم وجود دارد ؟

بله، در صورتی که شما حساب بین‌المللی داشته باشید می‌توانید به راحتی حساب کاربری خود را در گوگل شارژ کنید.

آیا شارژ انجام شده دارای تاریخ انقضاء می‌باشد ؟

خیر، شما بعد از اینکه حساب کاربری خود را شارژ می‌کنید، هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید و هیچ محدودیتی و تاریخ انقضاء برای شارژ شما وجود ندارد.

تبلیغات برای بقای هر کسب و کاری نیاز است، چرا که باعث شناخت بهتر خدمات و محصولات شما شده و ب شهرت برند شما کمک می‌کند. اما همیشه باید سعی کنید هوشمندانه تبلیغ کنید، تبلیغات هوشمندانه به شما کمک می‌کند تا از هزینه خود بهترین نتیجه را برداشت کنید.

گوگل ادوردز به عنوان یکی از بهترین بسترهای تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به جامعه هدف خود نمایش دهید و افرادی را پیدا کنید که دقیقاً به دنبال خدمات و محصولات شما هستند. تاثیر گذاری این تبلیغات به قدری است که حتی با افزایش قیمت ارز در بازار باز هم ارزش خود را از دست نداده و مدیران زیادی هستند که تمایل به تبلیغات در این بستر را دارند. اگر شما کسب و کار خود را تازه راه‌اندازی کرده‌اید و نیاز به تبلیغاتی موثر هستید، گوگل ادز بهترین انتخاب برای شما است تا بتوانید سریعاً جذب مشتری کنید. حتماً برای مشاوره استفاده از این خدمات با همکاران ما در وب‌جامه در ارتباط باشید.