امیری: دولت معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه مشروط نکرده است

گروه سیاسی الف،   3990513102

معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید بر این که وزیر پیشنهادی صمت (صنعت، معدن و تجارت) به زودی به مجلس معرفی می‌شود، گفت: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.

امیری: دولت معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه مشروط نکرده است

حسینعلی امیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ادعای برخی رسانه‌ها که گفته اند دولت اراده‌ای برای تعیین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ندارد و حتی معرفی وزیر را منوط به تشکیل وزارت بازرگانی کرده است، افزود: قانون اساسی به رییس جمهور اجازه می‌دهد که چنانچه وزارتخانه‌ای فاقد وزیر باشد برای مدت سه ماه برای آن وزارتخانه سرپرست منصوب کند. بعد از تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس جمهور مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارتخانه مذکور منصوب کرد.

وی ادامه داد: دولت راجع به وزارتخانه مذکور در فرجه قانونی است، تذکر دهندگان اگر اندکی صبوری کنند انشالله وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صنعت،معدن و تجارت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.

امیری یادآور شد: البته دولت، قبل از تشکیل دولت دوازدهم لایحه اصلاح ساختار دولت را به مجلس دهم ارایه کرد که یکی از موارد، تفکیک وزارت صنعت،معدن و تجارت بود و دولت معتقد است تشکیل وزارت بازرگانی می‌توانست خیلی از مشکلات موجود را حل کند که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: در هر حال رییس جمهور تابع قانون است چنانچه مجلس به تشکیل وزارت بازرگانی که در شرایط تحریم ضروری است رای دهد که مورد خواست و تاکید دولت است دو وزیر و در غیر این صورت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهد شد.