ثبت تصویری زیبا از پلنگ ایرانی

گروه عکس الف،   3990513002 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مستندساز کهگیلویه و بویراحمد تصویر دیگر و البته زیبا از پلنگ ایرانی ثبت کرد.

به گزارش فارس، سید جواد هادی‌اصل  تصویری دیگر و زیبایی از پلنگ ایرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد را ثبت کرد.

مستند ساز جوان هم استانی در این باره می‌گوید: طی چهار سال گذشته در مناطق مختلف استان با هزینه شخصی به دنبال پلنگ رفته‌ام و با وجود کمبود تجهیزات ثبت‌های خوبی داشته‌ام.

وی عنوان کرد: علاوه بر ثبت تصویر پلنگ گزارشات مختلف مردمی در اکثر مناطق استان و وجود علائم و نشانه‌ها ما را بر این باور داشته که استانمان میزبان اصلی پلنگ ایرانی باشد.

این مستندساز عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به دارا بودن ویژگی‌های جغرافیایی منحصر به فرد از دیرباز میزبان حضور گونه‌های جانوری متنوعی از جمله پلنگ بوده است.

هادی‌اصل عنوان کرد: برخی از کارشناسان و فعالین محیط زیست بر این باورند که این استان مهد پلنگ ایرانی باشد و تعداد بی‌نظیری از جمعیت این گونه ارزشمند را در خود جای داده باشد.

هادی اصل افزود: گل سرسبد طبیعت استان ما پارک ملی دناست که با حمایت اداره کل محیط زیست استان و همراهی اعضای گروه خود آقایان سید رضا فصیح فرد و امیر غلامیان و ایمان هاشم‌پور تا‌کنون موفق به ثبت حدود 20 قلاده پلنگ در این مناطق شده‌ایم
که قطعا تعداد بیشتری در دنا وجود دارد که نیازمند حمایت مادی و معنوی لازم از طرف مسئولین هستیم تا آمار دقیقی از این گونه ارزشمند به دست بیاوریم