زندگینامه میثم شکری ساز، کارآفرین برتر ایران

گزارش بازرگانی،   3990511156 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
زندگینامه میثم شکری ساز، کارآفرین برتر ایران

میثم شکری ساز (زاده 29 فروردین 1365 در اصفهان) کارآفرین، نویسنده، مشاور و مدیر اجرایی ایرانی در زمینه مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی است. وی دارای مدرک دکترای کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه اشتنبایس برلین آلمان و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه امیر کبیر تهران است.

زندگینامه:

وی در خانواده ای متوسط در شهر اصفهان و در بهبوهه جنگ ایران و عراق متولد شد. پدر او یکی از اعضای نیروی دریایی ارتش ایران بود و در این مقطع زمانی در خلیج فارس خدمت می کرد و با وجود اینکه بارها زخمی و جانباز شد ولی هیچ گاه راضی به ترک منطقه نشد و تا پایان جنگ حضوری فعال داشت.

شاید روحیه قوی پدر برای جانفشانی از خاک و میهن تا حدودی از همین دوران در فرزندانش تاثیر گذاشت تا بعدها به افرادی مصمم و با اراده برای ایرانی آزاد و آباد تبدیل شوند.

میثم، به واسطه شغل پدر تا سن پانزده سالگی در منطقه پایگاه نظامی نیروی دریایی بوشهر زندگی کرد. و البته تجربه زندگی در بوشهر و فرصت ها و پتانسیلی که در این سامان وجود داشت، بعدها در روحیه او بی تاثیر نبود و ایده های متنوعی را از موقعیت جغرافیایی این اقلیم برداشت کرد.

اوایل دهه هشتاد و با صدماتی که پدر در جنگ متحمل گردید، موجب شد زودتر از موعد مقرر بازنشسته شود و به همین خاطر بوشهر را به قصد زندگی دوباره در اصفهان ترک کنند.

زندگی در اصفهان و شرایط بهتری که برای خانواده فراهم شد، باعث شکوفا شدن استعدادهای غریزی میثم شد و در زمینه تحصیلی موفقیت های شگفت انگیزی را کسب نمود. او بعد از تحصیلات دبیرستان با نمرات عالی، در دانشگاه آزاد اسلامی و در رشته مهندسی صنایع، مشغول به تحصیل گردید.

محیط دانشگاه فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای درونی او شد و با مطالعات فراوانی که در زمینه های شغلی و کارآفرینی داشت، بستر مناسبی برای «آموزش» در او شکل گرفت.

همچنین در نتیجه تلاش و پشتکاری که به خرج داد و با تکیه به سه ویژگی مهم استقلال طلبی، ریسک پذیری و اعتماد به نفس، وارد همکاری با نهادهای آموزشی چون جهاد دانشگاهی و موسسات آموزشی عالی شد.

در این فاصله تحصیلات خود را ادامه داد و موفق به دریافت دکترای کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی شد. علاوه بر این، با نظام نامه ای که آن زمان بین دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه اشتنبایس برلین آلمان وجود داشت، او مدتی به آلمان عزیمت کرد تا بتواند دوره ی MBA جداگانه ای را در آن دانشگاه به زبان انگلیسی بگذراند و فارغ التحصیل شود. پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد او بر مبنای جهانی سازی آموزش الکترونیکی بود.

وی تاکنون توانسته است کتاب های زیادی را ترجمه و تالیف نماید که عبارتند از:

ترجمه:

فراتر از استراتژی

تویی که ذهن برنده ای

رازهای بازاریابی قدرتمند

آسایش در آرامش

بازاریابی گوریلی

استوار و مذاکره با دستان خالی

تالیفات:

بازاریابی نوگرا

ناگفته های تاریخ تفکرات مدیریت

بازاریابی وکسب وکار اسلامی

روابط فرد و سازمان

کتاب هایی چون توهم باهوشی 1 و 2 از جمله پر فروش ترین تالیفات اوست که تاکنون به دوازده زبان زنده دنیا ترجمه گردیده است.

میثم شکری ساز در حال حاضر یکی از کارآفرینان و سخنوران برتر ایران است و بیش از دهها جایزه و لوح تقدیر از مراکز علمی و پژوهشی کشور را دریافت نموده است.