با ویزای تحصیلی کانادا اقامت دائم بگیرید

گزارش بازرگانی،   3990511054 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ویزای تحصیلی کانادا یکی از راه های رسیدن به اقامت دائم در کشور کانادا است. به شرطی که از پس هزینه های تحصیل برآیید، این روش بسیار مطمئن و سریع است.

تحصیل در کانادا

مناسب بودن شرایط و کیفیت سیستم آموزشی در کانادا، بدون شک این کشور را به یکی از شناخته شده ترین کشورهای جهان در سطح آموزشی تبدیل کرده است. به گونه ای که این امر، منجر شده تا کانادا همواره مقصد انتخابی دانشجویان خارجی قرار گیرد. البته افزایش روز افزون درخواست کنندگان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، شرایط پذیرش را برای افراد کمی دشوار کرده است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا ببینید چگونه می توانید به راحتی با فراهم نمودن شرایط و مدارک لازم، مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا را سپری نمایید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ویزای تحصیلی کانادا آتلانتیک 724 را مطالعه کنید.

ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز همانند دیگر روش های مهاجرتی، مستلزم دریافت ویزایی می باشد که مجوز ورود به کانادا و ادامه تحصیل را به متقاضیان می دهد. این مجوز که تحت عنوان ویزای تحصیلی کانادا شناخته می شود، امکان تحصیل دانش آموزان خارجی و دانشجویان بین المللی را در مراکز آموزشی و دانشگاهی کانادا فراهم می کند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای افرادی که قصد دریافت اقامت و یا تحصیل طولانی مدت در این کشور را دارند الزامی است. در غیر اینصورت، گرفتن ویزای تحصیلی برای متقاضیانی که با هدف گذراندن و شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت (6 ماه) به کانادا سفر می کنند، نیازی نیست.

با این حال، سختگیری های ماموارن سفارتی نسبت به پذیرش افراد و صدور ویزای تحصیلی، متقاضی را نسبت به داشتن شرایط و مواردی نیازمند کرده تا بدین گونه بتواند روند درخواستی خود را به آسانی و بدون مشکل سپری نماید. شرایطی از جمله:

  • داشتن نامه پذیرش و دعوتنامه از سوی مراکز آموزشی معتبر کانادا
  • نداشتن سابقه هیچ گونه جرم و جنایت
  • داشتن سوابق تحصیلی و معدل بالا
  • در دست داشتن و ارائه یک برنامه مشخص برای تحصیل در کانادا تا اثبات نماید که بعد از اتمام دوره های آموزشی به کشور مبدا باز میگردد.
  • داشتن مهارت در زبان و ارائه مدارک لازم جهت اثبات آن

در این مورد باید گفت که اگرچه ارائه مدارک و داشتن دانش در زبان از جمله شرایط مهم و الزامی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد؛ اما در حال حاضر برخی موسسات آموزشی و کالج های کانادایی بدون مدرک زبان، تحصیل در کانادا را برای متقاضیان امکان پذیر می نمایند.

  • ارائه مدارک

برای اقدام و دریافت ویزای تحصیلی کانادا، ارائه مدارک معتبر بسیار ضروری است؛ زیرا هرگونه اسناد جعلی و دروغین علاوه بر رد درخواست، پیگرد قانونی برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت.

در صورت تمایل برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانید از مشاوره حرفه ای وکلا و کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 (www.atlantic724.com) استفاده کنید. برای این کار کافیست به وبسایت موسسه مراجعه کنید و فرم ارزیابی رایگان را پر کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

این مدارک شامل اطلاعات شخصی (گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماهه، شناسنامه، کارت ملی، 2 قطعه عکس پاسپورتی و...)، مدارک تحصیلی (سوابق تحصیلی، ریز نمرات و...)، مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی، اسناد و  مدارک مالی جهت برخورداری از میزان تمکن مالی، رسید پرداخت شهریه دانشگاه و... می باشد که باید بصورت ترجمه شده به افسران مهاجرتی ارائه شود.

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا

با در نظر گرفتن استانداردهای آموزشی بالا و دانشگاه های معتبری همچون مونترال، مک گیل، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و دانشگاه تورنتو در کانادا و ایجاد شرایط ایده آل برای دانشجویان، سالانه متقاضیان بسیاری برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام می نمایند؛ زیرا دریافت ویزای تحصیلی کانادا علاوه بر فراهم کردن زمینه دریافت اقامت دائم این کشور، فرصت ها و موقعیت های بسیاری را برای آینده افراد ایجاد می کند. به همین خاطر، مهاجرت تحصیلی به کانادا از پرطرفدارترین روش های مهاجرتی است که نیازمند طی نمودن مراحل خاص می باشد. مراحلی که با گذراندن آن و داشتن شرایط و ارائه مدارک مورد نیاز، زمینه پذیرش تحصیلی در کانادا را فراهم می کند.

  • انتخاب موسسه آموزشی مورد نظر و برقراری ارتباط برای متقاعد کردن آنها
  • دریافت نامه پذیرش و یا دعوتنامه از سوی موسسات آموزشی معتبر
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • سپری کردن روند اخذ ویزا
  • مراجعه به سفارت کانادا در کشورهایی همچون امارات، ارمنستان، استانبول، آنکارا و... برای انجام عملیات انگشت نگاری (بیومتریک)

در نهایت پس از گذراندن تمامی این مراحل، ضمن بررسی و تایید درخواست متقاضیان توسط ماموران مهاجرتی دولت کانادا، ویزای تحصیلی کانادا برای افراد صادر می گردد.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

با توجه به مقطع تحصیلی متقاضیان، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، توسط دو نوع ویزای دانش آموزی و یا ویزای دانشجویی صورت می گیرد که هر کدام دارای ویژگی ها و شرایط مختص به خود هستند.

  • ویزای دانش آموزی کانادا

متقاضیان خارجی زیر 18 سال که قصد ادامه تحصیل در مدارس کانادا را دارند، می توانند از ویزای دانش آموزی کانادا استفاده نمایند.

دریافت ویزای دانش آموزی برای این افراد نیازمند ارائه دعوتنامه از سوی مراکز آموزشی معتبر کانادا و داشتن سرپرستی قانونی جهت تامین هزینه های روزانه زندگی متقاضیان می باشد. برای این گروه از متقاضیان، نداشتن مهارت زبان مشکلی را جهت پذیرش بوجود نمی آورد؛ زیرا به محض ورود، برای دانش آموزان از سوی مراکز آموزشی، کلاس ها و دوره های فراگیری زبان انگلیسی و یا فرانسوی برگزار می شود.

  • ویزای دانشجویی کانادا

متقاضیان بالای 18 سال برای تحصیل در کانادا می توانند از طریق ویزای دانشجویی اقدام نمایند. دانشجویان بین المللی برای دریافت این ویزا مستلزم برخورداری از تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی و داشتن نامه پذیرش از سوی کالج و دانشگاه های کانادا می باشند. اگرچه مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی نیز از دیگر شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا به شمار می رود؛ اما برخی از کالج های کانادایی، دانشجویان را بدون مدرک زبان پذیرش می کنند.

مطالعه بیشتر: Study in Canada

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کانادا شامل هزینه های مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه، هزینه های مربوط به تامین نیازهای روزانه زندگی و هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی می شود.

با وجود متغیر بودن شهریه دانشگاه های کانادا و هزینه های روزانه افراد، متقاضیان باید مبلغی برابر 235 دلار کانادا را به عنوان هزینه فرآیند اخذ ویزای تحصیلی (انگشت نگاری، ثبت درخواست و...) پرداخت نمایند.