جزئیات وضعیت ویروس کرونا در کشور/ مرگ بیماری که برای بار دوم کرونا گرفته بود

گروه اجتماعی الف،   3990511041 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

تعداد استان‌های در وضعیت هشدار و قرمز کرونا بیشتر از چهار روز است که تغییری نکرده و همچنان ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار قرار دارند.

جزئیات وضعیت ویروس کرونا در کشور/ مرگ بیماری که برای بار دوم کرونا گرفته بود

همشهری‌آنلاین نوشت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از ۹ تا ۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۲۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده و ۱۹۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بر این اساس، مجموع بیماران کرونا در کشور به ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر  و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسیده است.

از ۷ تا ۱۰ مرداد ۹۹، ۱۵ استان‌ تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین ۱۱ استان‌ آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم در وضعیت هشدار قرار دارند.

مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تازگی اعلام کرده‌اند که شیوع کرونا، تعداد افراد مبتلا و بستری و استان‌های درگیر این ویروس در روزهای مرداد ۹۹ بیشتر از اسفند ۹۸ بوده است.

در استان تهران بیش از ۴ هزار نفر و در مازندران بیش از ۱۵۰۰ مبتلا به کرونا بستری هستند که این آمار نگران‌کننده و زنگ خطر جدی است.

در همین حال، آمار بستری در استان‌های کردستان، کرمانشاه و خوزستان که در خرداد شدت گرفته بود، در روزهای اخیر کاهش داشته است.

آخرین اخبار کرونا در استان‌ها | فقط پنج استان قرمز یا هشدار نیست

در مجموع، هیچ استانی شرایط پایداری ندارد و همچنان لازم است مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

در ادامه، آخرین و مهم‌ترین آمار و اخبار کرونا را در استان‌های کشور که در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۹ اعلام شده، مرور کرده‌ایم.

چالش‌های کرونا در تهران

استان تهران در روزهای اخیر در شرایط قرمز قرار گرفته است. مسئولان، حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی در قسمت‌های شرقی، جنوبی و غربی استان تهران را یکی از چالش‌ها در این زمینه می‌دانند.

فرمانداران شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت شرایط شیوع ویروس کرونا را در این بخش از استان تهران، قرمز و خطرناک اعلام کرده‌اند.

از مجموعه بیمارانی که تا ۵ مرداد در تهران بستری شدند، ۶۱ درصد بهبود یافتند و ۷/۷ درصد فوت کردند. ۲۱ درصد آمار فوتی‌ها در گروه سنی ۹۰ سال به بالا رخ داده است.

پر شدن ظرفیت بیمارستان کامکار قم

۸۰ بیمار مشکوک به کرونا از ۹ تا ۱۰ مرداد در مراکز درمانی قم پذیرش شدند و هم‌اکنون ۳۲۵ نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان کرونا هستند.

مسئولان اعلام کرده‌اند که بیمارستان کامکار قم ظرفیت حضور بیمار کرونای جدید ندارد و به همین دلیل شرایط حساسی در استان ایجاد شده که ضرورت توجه بیشتر مردم را به اصول بهداشتی نشان می‌دهد.

مرگ بیمار فسایی که برای بار دوم کرونا گرفته بود

شمار فوت‌شدگان کرونا در استان فارس همچنان در روند صعودی قرار دارد و تا ۱۰ مرداد از ۵۰۰ نفر عبور کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تازه‌ترین آمارهای شناسایی بیماران جدید، افراد بستری و فوت شدگان از این بیماری مهلک، از مرگ ۱۹ نفر در فارس طی ۲۴ ساعت خبر داد که باعث شد تعداد کل جان‌باختگان را به ۵۰۷ نفر برساند.

عبدالرسول همتی، جمعه ۱۰ تیرماه در ارائه گزارش آماری از وضعیت بیماری کرونا در فارس، گفت: کووید-۱۹ طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۱ قربانی در استان فارس گرفته است.

وی،  تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان فارس را ۱۰۵۷ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۸ نفر به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

همچنین یکی از شهروندان فسایی که برای بار دوم به کرونا مبتلا شده بود با وجود تلاش کادر درمانی بیمارستان در گذشت.

بیمار متوفی که قبلا از بیماری کرونا بهبود یافته بود، این بار با شدت بیشتری در دام این ویروس افتاد که منجر به فوت وی شد. به این ترتیب، مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در فسا به ۱۴ نفر رسید.

شناسایی ۱۸۶۳ بیمار مازندرانی

شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ۱۸۶۳ نفر رسید.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز جمعه اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری و ۲۷۴ نفر نیز ترخیص شدند.

هم‌اکنون ۱۵۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان مازندران بستری هستند که ۲۶۰ بیمار علائم تنفسی حاد دارند.

بستری روزانه ۱۵ بیمار در آی‌سی‌یوهای زنجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: میانگین تعداد بیماران کرونا در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های این استان حدود ۸۰ نفر است که از این تعداد ۵۴ درصد را بیماران بدحال تشکیل می‌دهند.

دکتر پرویز قزلباش افزود: هم‌اکنون استان در اوج بیماری کرونا قرار دارد، اما از حدود سه هفته گذشته روند ابتلا به بیماری کرونا به صورت ثابت بوده و در مواقعی به طور قطره‌چکانی در حال کاهش است.

در حال حاضر ۴۹۹ بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

تعداد جدید بستری‌ها در بخش‌های آی‌سی‌یو روزانه به طور متوسط به ۱۴ تا ۱۵ نفر رسیده است و این موضوع هشدار برای افرادی است که با تصور کاهش شمار مبتلایان نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کنند.  

فوت ۵۳۲ هرمزگانی

شمار فوتی‌های کرونا در استان هرمزگان به ۵۳۲ نفر افزایش یافته است.

هم‌اکنون ۳۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۵ نفر در بخش مراقبت‌های بستری هستند و حال ۳۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

تاکنون ۴۹ هزار و ۷۹۳ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در استان انجام شده است.

۱۴۰ بیمار بستری در اصفهان

۱۴۰ بیمار جدید مبتلا به بیماری کرونا از ۹ تا ۱۰ مرداد در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجموع بیماران مبتلا به این ویروس را به غیر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۸۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

آرش نجیمی افزود: ۱۲۱ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته با بهبودی وضعیت جسمانی از بیمارستان مرخص شدند.

ثبت ۸۴ بیمار جدید در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام روز جمعه از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۵۹۱۸ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ مورد جدید کرونا در استان ثبت شده است.

محمد کریمیان افزود: سه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده و مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۱۶۷ نفر است.

ثبت بیشترین موارد ابتلا در شهرستان بویراحمد

با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۹ تا ۱۰ مرداد، شمار قربانیان این ویروس به ۵۲ نفر رسید.

این سه مورد فوتی در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد گزارش شده است. در حال حاضر ۱۹۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند که ۷۷ نفر از این افراد کرونای قطعی دارند.

۱۷ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند. بیشترین موارد ابتلا مربوط به شهرستان بویراحمد با ۴۲ درصد، کهگیلویه ۱۷ درصد، گچساران ۱۵ درصد، دنا ۱۴ درصد و لنده ۱۲ درصد است.

وضعیت تخت‌های بیمارستانی اردبیل مناسب نیست

۶۸ مورد بستری جدید به‌دلیل ابتلا به کرونا از ۹ تا ۱۰ مرداد در استان اردبیل ثبت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ مورد بستری جدید به علت ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش شده که نسبت به آمار قبلی روند افزایشی را نشان می‌دهد.

محمدرضا رضایی‌بنا با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۴۱۲ نفر است، افزود: از این تعداد ۶۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ۶۶ مورد ترخیص شده اند و ۶ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: وضعیت بیمارستان‌ها از لحاظ تعداد تخت خالی مناسب نیست، بنابراین توصیه می‌شود مردم در این شرایط بحرانی نهایت همکاری و مشارکت را در رعایت اصول بهداشتی داشته باشند تا شاهد بازگشت استان به وضعیت عادی باشیم.

عبور خوزستان از پیک کرونا

خوزستان که در ماه‌های خرداد و اوایل تیر ۹۹ شاهد اوج بیماری کرونا بود، در روزهای اخیر از پیک کرونا عبور کرد.

استاندار خوزستان با اعلام این خبر گفت: حدود ۲۸ روز است که تعداد آمار روزانه بیماران مرخص‌شده از بیمارستان‌ها نسبت به بیماران بستری‌شده بیشتر شده است.

غلامرضا شریعتی افزود: در این مدت تعداد  بیماران بستری‌شده که در زمان پیک بیماری ۱۶۰۰ بیمار بود، به ۴۰۰ بیمار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو و بیماران وصل به ونتیلاتور نیز کمتر شده است.

وضعیت قرمز و نارنجی در یزد

در حال حاضر ۲۸۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۷۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

شهرستان‌های یزد، میبد، مهریز، تفت و خاتم در وضعیت قرمز کرونا، اردکان، اشکذر و ابرکوه در وضعیت نارنجی و بهاباد و بافق هم در وضعیت زرد نزدیک به نارنجی قرار دارند.

فوت نوزاد بوشهری

از مجموع موارد بستری در بیمارستان‌های بوشهر، نتیجه آزمایش ۱۷۳ نفر مثبت اعلام‌شده است. در حال حاضر ۵۰ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد ۲۳ نفر به کمک دستگاه نفس می‌کشند.

کمترین سن فوت‌شدگان مربوط به نوزاد هفت‌روزه با نارسایی قلبی و بیشترین آن‌ها مربوط به بانویی ۷۴ ساله است.