تایم: بیش از چهار میلیون کرونایی در آمریکا ؛ امیدی به بهبود اوضاع نیست

گروه جهان الف،   3990505081 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشریه آمریکایی تایم نوشت با افزایش روزانه موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، هیچ امیدی به بهبود اوضاع وجود ندارد، زیرا دولت در مقابله با خط کرونا کاملا شکست خورده است.

تایم: بیش از چهار میلیون کرونایی در آمریکا ؛ امیدی به بهبود اوضاع نیست

به گزارش الف به نقل از  تایم ، کرونا، به عنوان مصیبت ملی آمریکا در سال 2021 نیز همراه ما خواهد بود.

<<ویروسی که برخی تصور می کردند با گرم شدن هوا احتمالا ناپدید می شود، برعکس با گرم شدن هوا در سراسر آمریکا شدت بیشتری یافته است. به گزارش دانشگاه "جان هاپکینز" تا امروز 4 میلیون و  250 هزار نفر در  آمریکا به عنوان مبتلا به کوید-19 ثبت و 149 هزار نفر نیز بر اثر آن کشته شده اند.

این آمار احتمالا کمتر از رقم واقعی است. مرکز کنترل و پیش گیری بیماری در آمریکا، سه شنبه گذشته اعلام  کرد یافته های آنها نشان میدهد که نرخ ابتلا به کرونا در آمریکا، 6 تا 24 بار بیشتر از رقم اعلام شده رسمی است. همین رقمِ 4 میلیون و 250 هزار مورد ابتلا هم، خود نگران کننده است.

برخلاف اتحادیه  اروپا، چین و دیگرکشورهایی که پیشتر کانون بیماری بودند، آمریکا در شکستن خط ابتلا به کرونا "کاملا" شکست خورده و درعوض روزانه که تعداد مبتلایان افزایش می  یابد، آماری کلی و به دور از جزییات ارائه  می  کند. آمار نشان میدهد ابتدا در مدت یک ماه، تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، از  2  به 3 میلیون نفر افزایش یافت اما فقط در دو هفته، این تعداد از 3 به 4 میلیون نفر رسید.

این مصیبت به صورت یکسان در سراسر کشور توزیع نشده است. ایالت هایی نظیر کالیفرنیا، جورجیا، تگزاس، اوکلاهاما و  آریزونا که بسیاری شان نسبتا زودتر محدودیت های کرونا را لغو کرده بودند، اکنون شاهد افزایش انفجاری ابتلا به  کرونا هستند. در همین حال در شمال شرق کشور که زمانی نقطه کانونی ابتلا  در آمریکا  بود، موارد ابتلا به صورت چشمگیر کاهش یافته است. تنها در هفته  ی پیش بود که تعداد مبتلایان در کالیفرنیا، از نیویوک فراتر رفت. در شرایطی که نیویورک با احتیاط محدودیت های کرونایی را کاهش داده است. با این وجود سالن های سینما، موزه ها و  کلوب های درمانی در بخش هایی از این ایالت تعطیل و حضور در سالن های غذاخوریِ سربسته در شهر نیویورک ممنوع است زیرا بیشترین موارد ابتلا در آنها گزارش شده است. تاکنون نیویورک شاهد بیشترین نرخ ابتلا در کشور بوده است. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، ظرفیت بیمارستان ها در بخش هایی از کشور که شیوع کرونا بسیار شدید  بوده، در حال  تکمیل است. مثلا در کالیفرنیا، بیش از  97  درصد از ظرفیت بیمارستان ها تکمیل ده، در حالی که بسیتری شدن بیش از یک چهارم افراد، با کرونا مربوط است. این رقم در  بیمارستان های آریزونا 97 درصد است و 41 درصد از موارد بستری، به کرونا مربوط می شود. در جورجیا این ارقام به ترتیب 77  و 33 درصد است. در همین حال ظرفیت استفاده از بیمارستان های نیویورک،  77  درصد است اما فقط  5.67  درصد از موارد بستری مربوط به کووید-19 است. در  بهار گذشته، به دلیل افزایش موارد ابتلا  به کرونا، در نیویورک بیمارستان های صحرایی برپا  شده بود.

در حال حاضر، نرخ مرگ و میر ناشی  از کرونا به  سرعتِ موارد ابتلا  در حال افزایش نیست. اکنون میزان ابتلا به کرونا در آمریکا 26 درصد موارد جهانی است، در حالی که نرخ مرگ و میر ناشی از آن،  22 درصد کل موارد است. این مساله می تواند به هر شیوه از اطلاع رسانی نادرست منجر شود؛ و نه صرفا به این دلیل که شدت کشندگی  ویروس در حال کاهش است. با این وجود، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ها، از علایم بارز این بیماری فراگیر بوده است. مرگ و میر ناشی از کرونا شاید نسبت به نرخ ابتلا در یک ماه کاهش یابد، به عبارت دیگر مثلا کاهش موارد ابتلا در یک ایالت در ماه  ژوئن، شاید به کاهش مرگ درجولای بینجامد، حتی اگر موارد ابتلا در جولای افزایش یابد.

مسلما ابتلای بیش از 4 میلیون و 250 هزار آمریکایی به کرونا، آخرین نقطه اوج سیاه در این کشور نخواهد بود. پیش بینی می  شود تا اول نوامبر، تعداد کشته شدگان به 250 هزار نفر برسد. اگر موارد ابتلا با گذشت زمان افزایش یابد، چند هفته پیش از عید شکرگذاری در 26 نوامبر (6 آذر) 7  میلیون مورد شناخته  شده از  ابتلا خواهیم داشت. کرونا که در اوایل 2020 به شدت آمریکا را درهم کوبیده بود، در سال 2021 به عنوان یک مصیبت ملی همراهمان خواهد بود.>>