خودکشی؛ مصیبتی که گریبانگیر چرام شده است

گروه اجتماعی الف،   3990503057

امام جمعه چرام گفت: مصیبتی در این چند ماه گرفتار شهر چرام شده و آن بلای خودکشی است، حدود هفت نفر جوان اهل این شهرستان خودکشی کردند و همه دلسوزان ،خانواده ها و مردم از این وضعیت نگران هستند.

به گزارش فارس از چرام،حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بحث خودکشی، اظهار کرد: خودکشی از نظر اسلام و قرآن و ائمه اطهار گناهی نابخشودنی است و اگر شخصی با وجود آگاهی و توجه اقدام به خودکشی کند، مرتکب گناه کبیره شده است و اهل سعادت نخواهد بود.
 امام جمعه چرام،عنوان داشت: مصیبتی در این چند ماه گرفتار شهر چرام شده و آن بلای خودکشی است، حدود هفت نفر جوان اهل این شهرستان خودکشی کردند و همه دلسوزان ،خانواده ها و مردم از این وضعیت نگران هستند.
وی با تاکید بر این مطلب که باید اقداماتی توسط مسئولین و مردم صورت بگیرد تا این کار ناپسند متوقف شود،ابراز کرد: مسئولین مربوطه توجه کنند که نیاز حتمی به اورژانس اجتماعی جهت استقرار در چرام یکی از اقدامات موثر در پیشگیری از خودکشی است.
حجت الاسلام افشار،ادامه داد: کلاس های آگاه سازی ،تبلیغات صحیح توسط کارشناسان و روانشناسان، از برنامه هایی است که باید توسط اورژانس اجتماعی و مسولین  پیگیری شود،اما وظیفه مردم این است با دستگیری  و حل مشکلات یکدیگر افراد در معرض خطر را درک کنیم،بی توجه به هم نباشیم و نسبت به ناامیدی بعضی از نسل جوان  که در جامعه به علت های گوناگون اتفاق می افتد،حساس باشیم.

وی،افزود: اگر حضور ما در تشییع جنازه  چنین افرادی، کمک به این فرهنگ و شیوع آن در بین سایر افراد میکند حاضر نشویم،عکس های متعدد از شخص خودکشی کرده در فضای مجازی و استوری گذاشتن توسط ما و قهرمان ساختن از چنین افرادی ،تشویق جوانانی است که محبت کم دیده اند و بدین وسیله دنبال جلب توجه باشند و سراغ چنین مرگی خطرناک برود و کاری اشتباه است.
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه خدای ناکرده جوانان ما در معرض خطر بعدی هستند، اگر نسبت به این سنت سیئه واکنش مناسب نشان ندهیم، تصریح کرد: چون خانواده ها و نزدیکان کسانی که اقدام به خودکشی کردند ،تصور نمی کردند که عزیزشان چنین اقدام ناهنجاری انجام دهد.