وضعیت قرمز کرونا در البرز اعلام شد

گروه اجتماعی الف،   3990501096

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: از شب گذشته البرز به صورت رسمی در زمره استان‌های وضعیت قرمز در شیوع کرونا اعلام شد.

به گزارش ایسنا، عزیزاله شهبازی در مراسم افتتاح نقاهتگاه شهید تهرانی مقدم در فردیس که روز چهارشنبه یکم مرداد برگزار شد، با بیان اینکه تجهیزات این بیمارستان تهیه شده بود و اکنون آماده بهره برداری است، افزود: این ورزشگاه به دلیل شیوع کرونا بدون استفاده بود و در شرایط فعلی برای سلامت مردم تبدیل به نقاهتگاه شده است.

وی ادامه داد: تخت‌های بسیار خوب و با امکانات جدید مستقر شده و تمامی ملزومات یک مرکز درمانی در این محل پیش بینی شده است.

شهبازی گفت: از شب گذشته البرز به صورت رسمی در زمره استان‌های وضعیت قرمز در شیوع کرونا اعلام شد.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا با بیماری زمینه‌ای و سن بالا در البرز به نسبت هفته گذشته افزایش یافته، افزود: تمامی متولیان حوزه سلامت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ورزش و جوانان و فرمانداری فردیس، دانشگاه علوم پزشکی، شورای اسلامی و شهردار فردیس برای راه اندازی این نقاهتگاه تلاش کردند.

استاندار البرز اضافه کرد: این نقاهتگاه به عنوان پدافند غیرعامل در کنار بیمارستان‌های ۱۸ گانه استان برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پیش بینی شده است.

وی گفت: امید است که تعداد بیماران افزایش نیابد و کسی با شکایت از علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه نکند ولی این مجموعه با ارتقا تجهیزات و امکانات برای بیماران مهیا شده است.

شهبازی افزود: محدودیت‌هایی برای استان های با وضعیت قرمز از ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده و در البرز نیز در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این محدودیت‌ها، در ستاد استانی مقابله با کرونا درخواست‌هایی تحت عنوان تعطیلی پنجشنبه‌ها، کاهش ساعات اداری و اعمال دورکاری در ادارات و سازمان‌ها به ستاد ملی مطرح شده و در انتظار تایید هستیم.