نمایندگان از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع شدند

گروه سیاسی الف،   3990431102

نایب رییس اول کمیسیون بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، اعضا از پاسخ‌های وزیر بهداشت و درمان درباره ماده ژلاتین در تغذیه، مدیریت کرونا و زیرساخت‌ها و توزیع عادلانه امکانات قانع شدند.

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع شدند

علی اصغرباقرزاده در گفت و گو با ایرنا، افزود:‌ برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ابتدا باید مراحل مختلف پیشگیری را طبق پروتکل‌های بهداشتی رعایت و در مواردی برای درمان اقدام کرد، زیرا کرونا به مانند تروریستی است که راه مبارزه با آن قطع زنجیره انتقال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز این کمیسیون با وزیر بهداشت اظهار داشت: نمایندگانی مانند مصطفی میرسلیم نماینده تهران، نصرالله پژمان فر نماینده مشهد و حسن نوروزی نماینده رباط کریم سوالاتی از وزیر پرسیدند. این سوالات درباره ماده ژلاتین در تغذیه، مدیریت کرونا و زیرساخت‌ها و توزیع عادلانه امکانات بود که در این باره وزیر بهداشت و درمان توضیحات لازم را ارائه داده و نمایندگان نیز قانع شدند.

نماینده مردم بابلسر با بیان اینکه قانع شدن به این معنی نیست که دیگر روند پیگیری و سوال ادامه ندارد،‌ توضیح داد: قرار شد یک تیم از وزارت بهداشت به همراه نمایندگان از زیرساخت‌ها بازدید کنند تا کمبود و مشکلات رصد شده و در دستور کار برای رفع آنها قرار بگیرد.

باقرزاده درباره دیگر محورهایی که در این جلسه مطرح شده گفت: توزیع عادلانه تجهیزات بیمارستانی بر اساس عدالت اجتماعی در کشور،‌ توجه به بودجه، پرداخت فوق العاده ویژه پرستارها و استخدام افرادی که در زمان کرونا با مشکلات کسب و کار مواجه شدند از دیگر محورهای این جلسه بود. همچنین عصر امروز قرار است این محورها در کمیته ویژه کمیسیون با حضور علیرضا زالی رییس ستاد کرونا در تهران و معاونان وی پیگیری شود. 

نماینده مردم بابلسر در مجلس با تاکید بر اینکه باید رویکرد امروز کشور برای مبارزه با کرونا پیشگیری باشد تا درمان،‌ اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی در کشور مشخص است ولی این پروتکل‌ها در بعضی از مناطق اجرا نشده است، مجلس می‌تواند به عنوان بازوی وزارت بهداشت برای مبارزه با کرونا در زمینه نظارتی و قانونگذاری همکاری کند.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت قول بر طرف کردن مشکلات در حوزه درمان را داده است، افزود: وزیر بهداشت در این جلسه تاکید کرد که از نظر فراهم بودن پوشش‌های حفاظتی پرسنل بیمارستان، کشور مشکلی ندارد ، کمبودهایی که بعضی از مراکز درمانی کشور وجود دارند به زودی بر طرف خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه‌های حاضر در ستاد مقابله با کرونا در کشور در مواجهه با این ویروس به خوبی عمل کردند،‌ اظهار داشت:  لازم است مراسم مذهبی،‌ جشن‌ها، چگونگی استفاده از وسایل نقلیه عمومی،‌ روابط اجتماعی در محیط کار و فضای عمومی و مسافرت ها کنترل شود تا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری به عمل آید.

باقرزاده درباره اینکه آیا وزیر بهداشت به ساخت واکسن توسط محققان کشور اشاره کردند یا خیر؟ خاطرنشان کرد:‌ ساخت واکسن یک موضوع علمی است که همه دنیا درگیر آن هستند و هنوز به نتیجه‌ای نرسیدند. این مواردی که هم درباره ساخت واکسن و موارد مشابه مطرح می شود، علمی نیست.  اما طبق گفته وزیر بهداشت داروی رمدسیویر در خط تولید قرار دارد.