حاجی دلیگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ اصرار روحانی به تفکیک وزارت صمت دلیل معرفی نکردن وزیر به مجلس است

گروه سیاسی الف،   3990430016

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: چون رئیس جمهور همچنان تمایل دارد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک و وزارت بازرگانی تشکیل شود، وزیر صمت را به مجلس معرفی نمی کند.

اصرار روحانی به تفکیک وزارت صمت دلیل معرفی نکردن وزیر به مجلس است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه از دولت خبر می رسد که رئیس جمهور همچنان به دنبال تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: این موضوع سه بار در مجلس دهم مطرح و هر سه بار در صحن مجلس با آن مخالفت شد.

وی با بیان اینکه برآیند مجلس یازدهم این است که نمایندگان با این موضوع مخالف هستند، افزود: مجلس یازدهم اگر بیشتر از مجلس دهم مخالف این موضوع نباشد، کمتر از آن نیست و رئیس جمهور نباید بیش از این اصرار داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای روحانی از چند سال پیش ایده تفکیک این وزارتخانه را دارد، تاکید کرد:به همین دلیل از زمان برکناری وزیر صمت تا الان که بیش از 2 ماه می گذرد، وزیر پیشنهادی جدید به مجلس معرفی نشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه مرجع تصمیم گیری درباره تفکیک وزارتخانه، مجلس شورای اسلامی است، افزود: رئیس جمهور نباید کشور را معطل ایده خود کند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور خودمحوری نکند و هر چه زودتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند.

رضا رحمانی وزیر صمت 22 اردیبهشت با حکم رئیس جمهور عزل شد و از آن تاریخ تا کنون این وزارتخانه با سرپرست اداره می شود.

طبق قانون رئیس جمهور به مدت سه ماه می تواند برای یک وزارتخانه سرپرست تعیین کند.