تشریح وضعیت خدمت سربازان مبتلا به کرونا

گروه اجتماعی الف،   3990429036

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را در مورد روند درمان سربازانی که درحین خدمت به کرونا مبتلا شده باشند، ارائه کرد.

امیر غلامرضا رحیمی‌پور در گفتوگو با ایسنا دراین باره گفت: برابر پروتکلهای بهداشتی ستادکل نیروهای مسلح وضعیت سلامتی سربازان در حین خدمت مرتب بررسی شده و موارد دارای علائم مشکوک جداسازی شده و تحت انجام تستهای تکمیلی قرار می گیرند. 

وی افزود: در همین راستا اگر سربازی در حین خدمت دارای علائم ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شود، این فرد جداسازی شده و در بهداری تحت انجام تست های تکمیلی قرار خواهد گرفت و اگر چنانچه نتیجه تست انجام شده بر روی وی مثبت باشد، او تحت درمان قرار خواهد گرفت که این درمان به تشخیص پزشک یا در مراکز درمانی بوده یا در منزل و محیط قرنطینه انجام خواهد شد. 

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا مدت استراحت و درمان این سربازان جزو خدمت سربازی آنان محسوب می شود یا خیر به ایسنا گفت: وقتی فرد در حین خدمت سربازی به کرونا مبتلا شده باشد، مرخصی استعلاجی دریافت خواهد کرد و طول مدت درمان نیز جزوی از طول خدمتش خواهد بود و اینطور نیست که مثلا اگر دو هفته روند درمان طول کشیده، در پایان دو هفته به مدت خدمت سربازیاش افزوده شود. 

رحیمی پور افزود: در تمامی پادگانها پروتکلهای بهداشتی، موارد فاصله گذاری فیزیکی و ... رعایت می شود و تمام افراد و موارد مشکوک نیز به محض وجود علائم جداسازی میشوند.