آخرین آمار کرونا در کشور / فوت ۱۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

گروه سلامت الف،   3990426099

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۸ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

آخرین آمار کرونا در کشور / فوت ۱۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش تسنیم، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 26 تیر 1399 و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 500 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که  یک هزار و 914 نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 267 هزار و 61 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 198 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 13 هزار و 608 نفر رسید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون 230 هزار و 608 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: 3471 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی تاکنون دو میلیون و 73 هزار و 791 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است و بستری بیماران در کل کشور افزایش داشته است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، همانند روزهای گذشته استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز و استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. 

لاری گفت: گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در معرض بیشتر ابتلا به کرونا قرار دارند و توصیه ما این است که این افراد از خانه خارج نشوند و اصول فاصله‌گذاری با این افراد در منزل رعایت شود. 

وی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک تاکید کرد.