عضو شورای نگهبان: دوست نداریم احدی از نمایندگان فعلی در پایان این مجلس ردصلاحیت شود

گروه سیاسی الف،   3990425210

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: دوست نداریم که احدی از نمایندگان فعلی در پایان این مجلس ردصلاحیت شود.

به گزارش ایسنا، محمد دهقان در گفتگوی ویژه خبری گفت: هیچگاه شورای نگهبان خوشحال و راضی نیست که افراد ردصلاحیت بشوند البته این ردصلاحیت به معنای آن نیست که این افراد در حوزه‌های دیگر هم صلاحیت ندارند.

وی افزود: هیئت نظارت بر نمایندگان باید در زمینه تذکر به نمایندگان اقدام کند اما ما هم هیچ منعی نداریم که با مسئولان گفتگو کنیم تا به جایی نرسیم که بیش از ۷۰ نماینده ردصلاحیت شوند.

دهقان تصریح کرد:  همه‌ی اعضای شورای نگهبان معتقدند که وقت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نمایندگان کم است.

وی درباره قانون انتخابات گفت: طرحی آماده شده که ان شاءالله اشکالات قانون انتخابات اصلاح شود.

وی ادامه داد: ما دوست نداریم که احدی از نمایندگان فعلی در پایان این مجلس ردصلاحیت شوند.

دهقان با بیان اینکه قوه مقننه شامل مجلس و شورای نگهبان است گفت: بدیهی است که ما نباید اجازه بدهیم که ۱۰۰ نماینده دچار مشکل شوند البته نهادهای نظارتی که قرار است در آینده استعلامات را انجام دهند، از الان باید مراقبت کنند.

وی یادآور شد: یا باید پرونده افراد را همه مردم بخوانند و بعد رأی بدهند که این با چارچوب اعتقادات ما منافات دارد که آبروی افراد را ببریم. راه دیگر این است که یک نهادی بر صلاحیت افراد نظارت کند و افراد با صلاحیت را به مردم معرفی کند که شورای نگهبان همین کار را انجام می‌دهد.

دهقان همچنین گفت: اعتراضات مردم درباره وضعیت اقتصادی و نارضایتی مردم و همچنین کرونا، دلایل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم بود.

وی بابیان اینکه همه‌ی دستگاه‌ها با شورای نگهبان ارتباط دارند، گفت: این شورا یک نهاد کاملا حقوقی است و تعامل شورای نگهبان با دستگاه‌ها ارتباط بسیار خوبی است.