سود تسهیلات مسکن در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک‌رقمی شود

گروه اقتصادی الف،   3990422002

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تسهیلات مسکن باید در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک‌رقمی و در کلان‌شهرها حداکثر ۱۲ تا ۱۳ درصد ارائه شود و در این عرصه بانک‌ها باید کمک کنند.

به گزارش فارس، علی‌اصغر خانی با اشاره به وضعیت بحرانی بازار مسکن اظهار کرد: در شرایط کنونی، وضعیت بازار بسیار بحرانی و آشفته بوده و این مسأله نشأت‌گرفته عدم تولید مسکن در سال‌های گذشته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: یکی از عوامل اصلی گرانی بازار مسکن، افزایش چشمگیر قیمت زمین است؛ متأسفانه قیمت زمین در سال‌های گذشته بسیار بالا رفته و جهشی غیرقابل‌قبول داشته و یکی از راه‌کارهای موجود، مدیریت قیمت اراضی است.

وی با انتقاد از افزایش قیمت مصالح ساختمانی افزود: بالا بودن قیمت تجهیزات و مصالح ساختمانی از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن در کشور است؛ متأسفانه قیمت مصالح روزبه‌روز در حال افزایش بوده و این مسأله در افزایش قیمت‌ها در بازار اثرگذار است.

خانی ادامه داد: در شرایط کنونی، نه‌تنها اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه بلکه قشر متوسط جامعه نیز توان خرید مسکن را ندارند و این مسأله موجب می‌شود که آمار مستأجران روزبه‌روز افزایش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات خرید مسکن، تصریح کرد: در شرایط کنونی سود تسهیلات بانکی حدود ۱۸ درصد بوده و این در حالی است که سود ارائه‌شده در پروژه مسکن مهر در بالاترین حالت ممکن، حدود ۹ درصد بود، از این‌رو این‌ رویکرد بانک‌ها قابل‌قبول نیست.

خانی ادامه داد: سود تسهیلات مسکن باید در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تک‌رقمی و در کلان‌شهرها حداکثر ۱۲ تا ۱۳ درصد ارائه شود و در این عرصه بانک‌ها باید کمک کنند.