سخت‌گیری برای استفاده از ماسک در تهران

گروه اجتماعی الف،   3990415033

شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از امروز، یکشنبه تمهیدات سختگیرانه‌تری برای استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس پایتخت اعمال می‌شود.

سخت‌گیری برای استفاده از ماسک در تهران

به گزارش ایرنا، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، اعلام کرده است که «این برخورد سختگیرانه به دنبال تأکید رییس‌جمهوری و شهردار تهران بر اجباری شدن استفاده از ماسک در تمامی اصناف، ادارات و ناوگان عمومی سطح شهر صورت می‌گیرد».

در این اطلاعیه آمده: هم‌اکنون در ۱۲۷ ایستگاه مترو و ٦٢ پایانه و ایستگاه اتوبوس شهر تهران ماسک به قیمت مناسب عرضه می‌شود و حتی امکان عرضه ماسک در پایانه‌های تاکسیرانی شهر هم فراهم شده است.

مجموعه مدیریت شهری و معاونت حمل و نقل و ترافیک با تأکید بر مصوبه دولت مبنی بر اجباری شدن ماسک در مترو و اتوبوس اعلام می‌دارد که «رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس و تاکسی همچنان مورد تأکید است و سخت‌گیری‌ها توسط عوامل انتظامی، پلیس مترو و یگان حفاظت شهرداری تهران اعمال خواهد شد».

در این اطلاعیه تاکید شده که از ورود افراد بدون استفاده از ماسک در تمامی ایستگاه‌های مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی ممانعت می‌شود و از این رو از شهروندان خواسته شده است تا برای حفظ سلامت خودشان، فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند و همکاری لازم را نیز در استفاده از ماسک در ناوگان عمومی شهر داشته باشند.

پیش از این و از ۱۰ خردادماه نیز طرح اجباری استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی اجرایی شده بود که نتیجه آن بیشتر در مترو تهران قابل مشاهده بود و انتظار می‌رود از امروز، سختگیری ها در اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌ها هم افزایش یابد.