کرونا نگرفتن معتادان افسانه است؛ افزایش بیماری در بین معتادان متجاهر

گروه اجتماعی الف،   3990413100

تسنیم نوشت: مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه معتادان هم کرونا می‌گیرند، گفت: تعدادی از معتادان جمع آوری شده در سطح کشور مبتلا به ویروس کرونا هستند.

فرید براتی سده با اشاره به طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سطح کشور اظهار کرد: این طرح با هماهنگی نیروی انتظامی ،ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر بخش‌ها در حال انجام است و این طرح ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر در پایتخت نیز گفت: در این زمینه نیز مناطق و محلات پرخطر شناسایی شده‌اند و در واقع این افراد جمع آوری و در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری خواهند شد.

براتی سده ضمن اشاره به اینکه هم اکنون معتادان در مناطقی از جمله شوش  و هرندی جمع آوری شده‌اند، افزود: امروز نیز بازدیدی را از دره فرحزاد داشتیم و در این زمینه دوستان در نیروی انظامی اعلام کردند که این منطقه نیز بزودی پاکسازی خواهد شد.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در مورد زمان نگهداری معتادان در مراکز سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده افراد خود معرف یک ماه و معتادان جمع آوری شده در ماده 16 ، دو تا سه ماه در این مراکز نگهداری می‌شدند که البته با توجه به شیوع ویروس کرونا و بخشنامه ستاد ملی کرونا این زمانه به ترتیب به 3 ماه و یکسال افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین آمار معتادان متجاهر در طرح جمع آوری ماده 16 گفت: طبق آخرین آمار ،13 هزار نفر  جمع آوری و ساماندهی شدند که از این تعداد بالغ بر 7 هزار نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی تست کرونا گرفته شده است که از 120 نفر مبتلا به ویروس کرونا بودند که تحت درمان قرار گرفته‌اند که البته 5 نفر از آنها نیز  جان‌باخته‌اند.

براتی سده خاطرنشان کرد: ابتلا به ویروس کرونا در هر شرایطی و برای هر فردی امکان دارد و اینکه عنوان می‌شد که معتادان کرونا نمی‌گیرند حرف بیهوده‌ای بود چرا که آمار به گونه دیگری است.