افزایش ۱۰ درصدی خرید برگ سبز چای/ بیش از ۷۰هزار تن برگ خریداری شد

گروه اقتصادی الف،   3990413049

رئیس سازمان چای کشور از افزایش ۱۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای از باغات شمال خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ هزار و ۵۷۳ تن برگ سبز خریداری شده است.

حبیب جهانساز در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه امسال شاهد افزایش خرید برگ سبز چای از چایکاران هستیم، گفت: تاکنون ۷۰ هزار و ۵۷۳ تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است، گفت: ارزش برگ‌های خریداری شده بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۷۶ درصد معادل ۵۱ هزار و ۸۴۷ تن برگ برداشت شده از نوع درجه یک بوده است، گفت: ۲۴ درصد معادل ۱۸ هزار و ۷۲۶ تن دیگر نیز از نوع درجه دو است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال پرداخت مطالبات به روز بوده و با تأخیر کمتری پرداخت شده است، تصریح کرد: تاکنون ۷۷ درصد معادل ۲۳۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و ۶۸ میلیارد تومان باقی مانده به تدریج پرداخت خواهد شد.

جهانسار با بیان اینکه برگ سبز چای در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت می‌شود، ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد چای کشور در استان گیلان برداشت می‌شود.