باد شدید و گردوخاک در برخی استان‌ها تا ۱۶ تیر

گروه اجتماعی الف،   3990412090

مدیر پیش‌بین و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا ۱۶ تیر در شرق و جنوب شرق به ویژه زابل وزش باد شدید و گردو خاک خواهیم داشت، از وزش باد شدید در استان‌هایی نظیر سمنان، خراسان رضوی، البرز، قزوین و جنوب تهران در ساعات پایانی امروز و فردا خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت:  امروز رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شرق تهران و ارتفاعات البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امشب در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان، رگبار باران،‌رعد و برق و وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید در استان‌هایی نظیر سمنان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، البرز، قزوین، و جنوب تهران در امروز و فردا گفت: از امروز تا 16 تیر در شرق و جنوب شرق به ویژه زابل وزش باد شدید و گردو خاک خواهیم داشت.

وی افزود: فردا شب و روز شنبه 14 تیر در جنوب کرمان و شمال هرمزگان رعد و برق،‌ وزش باد شدید و گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت:‌ روز جمعه در استان مازندران، ارتفاعات سمنان و شمال شرق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از شنبه 14 تیر تا دوشنبه 16 تیر در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران و ارتفاعات استان‌های اردبیل، تهران، البرز، قزوین و زنجان رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه خنک‌‌ترین مراکز استان خواهند بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد غربی و سرعت باد 21 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 18 درصد است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده آسمان تهران صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه نیز این شرایط جوی در تهران حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 35 و 22 درجه خواهد بود