دولت از مخاطب اصلی مسکن حمایت و پشتیبانی می‌کند

گروه اقتصادی الف،   3990412018

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت از مخاطب اصلی مسکن حمایت و پشتیبانی می‌کند تا مسکن بدست مصرف کننده اصلی برسد.

 

به گزارش فارس، فرزانه صادق شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان، با اشاره به مشکلات تعاونی فرهنگیان اقصی نقاط کشور افزود:  راستی‌آزمایی در زمینه اعضای تعاونی و شرایط عضویت آنها یا افرادی که به بهانه عضوگیری زمین‌خواری می‌کنند نیازمند بررسی ویژه است.

وی وجود انواع تعاونی‌ها و تعدد تعاونی‌های مسکن  را نیازمند حساسیت بیشتر دانست و گفت: در این راستا استاندار باید حمایت کند تا اعضای تعاونی‌ها شناسایی شوند.

صادق تعیین‌تکلیف در حوزه معماری و شهرسازی را ضروری برشمرد و افزود: در این زمینه راه و شهرسازی کشور همکاری‌های لازم را بعمل می‌آورد.

به گفته وی، زمین‌های ارزان قیمت به بهانه اقدام ملی افزایش قیمت شود محرز نخواهد شد چرا که چرخه کامل وزارت مسکن این است که به مسکن منتهی شود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته سرمایه‌های زیادی بخشیده شده است اظهار کرد: شهرداری باید پهنه‌هایی که دارای کاربری مسکونی است به دقت بررسی کند.

صادق با اشاره به اینکه از زمان جهش قیمت افرادی در محدوده شهر به کلانشهرها رفتند،  گفت: دولت درصدد پی‌گیری جدی برآمد تا مسکن به مخاطب اصلی برسد.

وی یادآور شد: دولت از مخاطب اصلی مسکن حمایت و پشتیبانی می‌کند تا مسکن بدست مصرف کننده اصلی برسد.

به گفته صادق، برنامه‌ریزی در ساخت و سازها می‌تواند کمک زیادی به روند ساخت مسکن کند، در ساخت مسکن باید چرخه کامل ساخت دیده شود در این راستا تغییر کاربری نیازمند برنامه‌ریزی و افق ۱۰ ساله است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و طرح مساله به حل مشکلات کمک می‌کند گفت: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری شهرداری طرح مساله کنند.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گسترش ادارات و تغییر سایت‌های اداری اشتباه و نیز تغییر کاربری در فضاهای آموزشی را نیازمند بررسی دانست و گفت: تغییر کاربری در فضای آموزشی نیازمند هماهنگی است.

صادق افزود: ساخت و ساز تعداد واحد مسکونی در فضای شهری خدمات پشتیبانی، مهدکودک و فضای شهر باید در نظر گرفته شود.

وی یادآورشد: شهرداری موظف است بافت‌های فرسوده در شهرهای مختلف با هدف نوسازی شناسایی کند و در این زمینه محدودیت‌ها برداشته شود.

به گفته صادق، در نوسازی بافت‌های فرسوده تعیین پارکینگ عمومی، خدمات‌رسانی، شبکه معابر و پارکینگ ویژه در دید ما قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر شبکه معابر کمتر از ۱۲ متر باشد منجر به فرسوده شدن بافت‌های فرسوده می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی بر مطرح کردن تغییر ضوابط ، طرح جامع در شورای عالی تاکید کرد و گفت: در ضوابط و مقررات پیشنهادی مصوبه شورای عالی پهنه و محوری دیدن و نیز بلندمرتبه‌سازی دیده شود.

صادق طرح جامع و مساله محور بودن طرح بازنگری جامعه رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: در هر طرح جامع مطالعات منجر به نتیجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت در شهر سنندج گفت: شرایط افزایش جمعیت در استان وجود دارد و نمی‌تواند تهدیدی برای استان باشد.

به گفته صادق، سنندج جز پنج شهر اولویت‌دار طرح افزایش جمعیت قرار دارد و در این زمینه بودجه خوبی در نظر گرفته شده است.

وی ایجاد تغییرات در زمینه نوع برنامه و چگونگی مواجه با رشد جمعیت  را ضروری و نیازمند برنامه ریزی بیشتر دانست.