مخالفت نمایندگان اروپایی با طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   3990405080

بیش از هزار نماینده در سراسر اروپا در نامه ای برای دولت‌های اروپایی، مخالفت خود را با طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده‌اند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بیش از هزار نماینده از سراسر اروپا در نامه ای برای دولت های اروپایی اعلام کردند که هر گونه اقدام اسرائیل برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی، برای طرح سازش خاورمیانه، مرگبار خواهد بود و در صورت لزوم باید با تدابیر متقابل متوقف شود.

بر اساس این گزارش نامه 23 ژوئن از سوی بیش از 1080 نماینده در 25 کشور اروپایی امضا شده است. این نامه نشانگر نگرانی عمیق پارلمان اروپا نسبت به طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا است.

در این نامه آمده است: چنین اقدامی برای چشم انداز طرح سازش بین اسرائیل و فلسطین مرگبار خواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل نیز اعلام کرده است که شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری نقض قوانین بین المللی است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز سه شنبه در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد که رژیم اسرائیل به درخواست های جهانی گوش دهد و طرح اشغالگرانه خود برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را عملی نکند.

گوترش معتقد است که این اقدام رژیم صهیونیستی به ضرر راهکار تشکیل دو دولت خواهد بود.

وی در ادامه گفت: سازمان ملل بارها این پیام را به طور آشکار و علنی اعلام کرده است که الحاق کرانه باختری نه تنها بر خلاف قوانین بین المللی است بلکه عامل مهمی برای بی ثباتی منطقه به شمار می رود.

رژیم صهیونیستی قصد دارد 30 درصد کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بر اساس طرح سازش خاورمیانه که توسط ترامپ در ماه ژانویه رونمایی شد، کاخ سفید شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری را به رسمیت خواهد شناخت.

رهبران فلسطینی بارها مخالفت شدید خود را با طرح پیشنهادی ترامپ اعلام کرده اند. نتانیاهو که با حمایت ترامپ روبرو شده است، اکنون قصد دارد طرح اشغالگرانه تل آویو را از ابتدای جولای عملی کند.

اکثر کشورهای جهان شهرک های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را یک اقدام غیرقانونی ارزیابی کرده اند.

طرح رژیم تل آویو برای الحاق بخش های بزرگی از کرانه باختری رود اردن با تنش های زیادی روبرو بوده است. این اقدام به مخالفت و محکومیت های گسترده بین المللی مواجه شده و چشم انداز راهکار تشکیل دو دولت برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل را با چالش های جدی روبرو کرده است.

فلسطینی ها با حمایت گسترده بین المللی به دنبال آن هستند که کل کرانه باختری رود اردن بخشی از کشور مستقل فلسطینی باشد. فلسطینی ها تهدید کرده اند که توافقنامه های صلح و سازش فعلی را لغو خواهند کرد اگر نتانیاهو بخواهد طرح الحاق کرانه باختری را دنبال و اجرا کند.