پرداخت تسهیلات کارآفرینی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به جوانان

گروه اقتصادی الف،   3990403171

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان عضو در سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با پرورش ایده و طرح‌های خلاقانه خود از تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای کارآفرینی استفاده کنند.

به گزارش فارس، سجاد سالک عصر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی چالش‌های نهادهای مردمی استان سمنان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و با حضور علیخانی، معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: سمنان جزو نخستین استان‌های کشور بود که در خصوص ثبت شناسه سازمان‌های مردم‌نهاد همکاری و مساعدت بسیار مطلوب داشته و در این امر پیشگام و پیشتاز بوده است.

وی اضافه کرد: استان سمنان در زمینه ارزیابی سمن‌ها نیز پیشگام بوده و اداره کل ورزش و جوانان این استان در این خصوص همکاری مطلوبی داشته است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ارزیابی و معرفی سمن‌های برتر در استان‌ها، تا شهریورماه سال جاری انجام خواهد شد.

سالک بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها، سمن‌های غیرفعال از تسهیلات و حضور در برنامه‌ها و اقدامات محروم شده و سمن‌های فعال در زمینه حمایت‌ها، از جایگاه ویژه‌تری برخوردار خواهند شد.

صدور مجوز سه‌هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور

وی با بیان اینکه دولت تاکنون هیچ‌گاه نگاه و برخورد امنیتی با سمن‌ها نداشته است و از این پس نیز این مهم ادامه خواهد داشت، افزود: تاکنون در این دولت بالغ‌بر سه هزار مجوز سازمان مردم‌نهاد صادر شده است که هیچ‌کدام به هیچ دلیلی تعطیل یا غیرفعال نشده‌اند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگاه حمایت‌گونه و بر اساس تعامل، همواره در شورای ملی توسعه حمایت از سمن‌ها، حاکم بوده و خواهد بود، اظهار کرد: جامعه مدنی استان سمنان بسیار فعال و پویا است.

سالک تصریح کرد: در استان سمنان همواره نگاه سالم، سازنده و پویا به سازمان‌های مردم‌نهاد از سوی مسؤولان امر وجود داشته است که جای قدردانی دارد.

وی گفت: جوانان عضو در سازمان‌های مردم‌نهاد که به کسب و کار علاقه‌مند هستند، می‌توانند با پرورش ایده و طرح‌های خلاقانه خود، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صورت گرفته است از تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای کارآفرینی استفاده کنند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این طرح ویژه جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال است و جوانان عضو در سازمان‌های مردم‌نهاد از اولویت برخوردار هستند.