وال استریت و خلاصه ای از زندگی نامه های وارن بافت و بیل گیتس

گزارش بازرگانی،   3990329052

وال استریت و زندگی نامه وارن بافت

بورس اوراق بهادار بازاری بی ثبات است که نیاز به صبر، تحمل، ریسک پذیری و تحقیق دارد. همچنین کسانی که راه خود را به وال استریت باز می کنند احتمالاً جزو ثروتمندترین افراد جهان هستند. سرمایه گذاران برتر امروز یک استراتژی موفقیت مالی را به اشتراک می گذارند: همه آنها در صندوق های تامینی ریسک های فراوان و محاسبه شده ای را پذیرفته اند. خواندن زندگی نامه کاری این بزرگان وال استریت و کسب تجربه از آنها خالی از لطف نیست. در اینجا به زندگی نامه وارن بافت و سپس زندگی نامه بیل گیتس می پردازیم.

وارن بافت معروف به «پیشگوی اوماها» (Oracle of Omaha)، یک گورو یا رهبر سرمایه گذاری و یکی از ثروتمندترین و مشهورترین بازرگانان جهان است.

وارن بافت کیست؟

در مورد زندگی نامه وارن بافت همین بس که توانایی های شغلی فوق العاده ای را در سنین جوانی نشان داد. وی در سال 1956 شراکت بافت «Buffett Partnership Ltd) را تاسیس کرد و در سال 1965 کنترل برکشایر هاتاوی را به دست گرفت. با نظارت بر رشد یک کنگلومرا با دارایی های خود در رسانه ها، بیمه ها، انرژی و صنایع غذایی و آشامیدنی، بافت به یکی از ثروتمندترین مردان جهان و مشهورترین نیکوکاران تبدیل شد.

همسر و فرزندان

در زندگی نامه وارن بافت می خوانیم که وی با دو همسر ازدواج کرده و صاحب سه فرزند می باشد. در سال 2006، بافت در سن 76 سالگی با یار دیرینه خود آسترید منکس (Astrid Menks ) ازدواج کرد. بافت پیش از این از سال 1952 تا وفات همسرش در سال 2004 با همسر اول خود سوزان تامپسون ازدواج کرده بود. اگرچه این زوج در دهه 1970 از هم جدا شدند. او و سوزان سه فرزند داشتند: سوزان ، هوارد و پیتر.

ارزش خالص

در ماه مه 2020، ارزش خالص دارایی وارن بافت 68.6 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

وارن بافت چقدر به امور خیریه اهدا کرده است؟

زندگی نامه وارن بافت همانند بسیاری از افراد ثروتمند و مشهور آمریکا سرشار از اقدامات نیکوکارانه بوده است. براساس گزارش USA Today، بین سالهای 2006 و 2017 ، بافت نزدیک به 28 میلیارد دلار خرج امور خیریه کرده است.

کمپانی وارن بافت؛ برکشایر هاتاوی

در سال 1956 بافت شركت Buffett Partnership Ltd را در زادگاه خود، اوماها، تأسیس کرد. او با بهره گیری از تکنیک هایی که از اقتصاد دان بنیامین گراهام آموخته بود، در شناسایی شرکت های کم ارزش موفق شد و میلیونر گردید. یکی از این شرکتها که بافت آن را ارزیابی کرده بود، یک شرکت نساجی به نام برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway ) بود. او شروع به جمع آوری سهام در اوایل دهه 1960 کرد و در سال 1965 کنترل این شرکت را به دست گرفت.

با وجود موفقیت در کمپانی «شراکت بافت»، بنیانگذار آن در سال 1969 این شرکت را منحل کرد تا بر توسعه برکشایر هاتاوی متمرکز شود. وی بخش تولید نساجی آن را متوقف کرد و در عوض با خرید دارایی در رسانه ها (واشنگتن پست)، بیمه (GEICO) و نفت (اکسون)، شرکت را توسعه داد. پیشگوی اوماها که به شدت موفقیت کسب کرده بود حتی موفق شد سرمایه های به ظاهر ضعیفی را به طلا مبدل سازد. مهمترین آنها خریداری شرکت رسوا شده برادران سالامون (Salomon Brothers ) در سال 1987 بود.

پس از سرمایه گذاری قابل توجه برکشایر هاتاوی در کوکاکولا، بافت از سال 1989 تا 2006 به عنوان مدیر عامل این شرکت منصوب شد. وی همچنین به عنوان مدیر شرکت سهام بازارهای جهانی سیتی گروپ، شرکت سهام گراهام و شرکت ژیلت فعالیت کرده است.

تحصیلات و شغل اولیه

تحصیلات در زندگی نامه وارن بافت نمایانگر پیشرفت در کسب و کار او است. بافت در سن 16 سالگی برای تحصیل در رشته تجارت در دانشگاه پنسیلوانیا ثبت نام کرد. او دو سال در این دانشگاه ماند و برای پایان تحصیلات خود به دانشگاه نبراسکا منتقل شد. در 20 سالگی با حدود ده هزار دلار که از مشاغل کودکی خود کسب کرده بود از دانشگاه بیرون آمد.

در سال 1951 درجه کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد، یعنی جایی که تحت تعلیم گراهام بود. سپس تحصیلات خود را در مؤسسه مالی نیویورک ادامه داد.

در ماه مه سال 2017 ، بافت اعلام كرد كه وی شروع به فروش برخی از تقریباً 81 میلیون سهم خود در سهام IBM كرده است، و عنوان كرد که وی ارزش این شركت را به اندازه شش سال سابق آن نمی بیند. پس از فروش دیگری در سه ماهه سوم همان سال، سهام وی در این شرکت به حدود 37 میلیون سهم کاهش یافت. از طرف دیگر بافت سرمایه گذاری خود را در اپل 3 درصد افزایش داد و با اعمال ضمانت برای 700 میلیون سهم، به بزرگترین سهامدار بانک مرکزی آمریکا تبدیل شد. در اوایل سال بعد، او سهام اپل بیشتری را به آن افزود تا آن را به بزرگترین سرمایه گذاری سهام مشترک شرکت برکشایر هاتاوی تبدیل کند.

اوایل زندگی

در زندگی نامه وارن بافت می خوانیم که او در 30 اوت سال 1930 در اوماها، نبراسکا به دنیا آمد. هوارد، پدر بافت کارگزار بورس بود و به عنوان یک کنگره ایالات متحده خدمت می کرد. مادرش، لیلا استال بافت، خانه دار بود. بافت فرزند دوم از سه فرزند و تنها پسر خانواده بود. او در اوایل کودکی مهارت خود را در امور مالی و تجاری اثبات کرده بود: دوستان و آشنایان می گفتند که این پسر نوجوان یک اعجوبه ریاضی بود که می توانست ستون های بزرگی از اعداد را در سر خود بگنجاند، استعدادی که او گاه در سالهای بعد اثبات کرد.

وارن اغلب در نوجوانی از مغازه کارخانجات پدرش بازدید می کرد و در قیمت سهام نوشته شده روی تخته سیاه دفتر کار با گچ خط می کشید. در 11 سالگی اولین سرمایه گذاری خود را انجام داد و سه سهم از خدمات شهری را هر سهم 38 دلار خریداری کرد. سهام به سرعت به هر سهم 27 دلار سقوط کرد، اما بافت با سرسختی سهامش را نگه داشت تا اینکه به 40 دلار رسید. او سهام خود را با سود اندکی به فروش رساند، اما وقتی که سهام خدمات شهری نزدیک به هر سهم 200 دلار رسید از این تصمیم خود پشیمان شد. وی بعداً این تجربه را به عنوان اولین درس صبر در سرمایه گذاری بیان کرد.

اولین بنگاه کارآفرینی

زندگی نامه وارن بافت به خصوص در مورد دوران کودکی و نوجوانی او همیشه برای مخاطبان تاثیر گذار و انگیزاننده بوده. در سن 13 سالگی ، بافت به عنوان یک روزنامه فروش و فروشنده بلیط مسابقات اسب سواری، مشاغل خود را داشت. در همان سال اولین اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کرد و ادعا کرد که دوچرخه وی شامل 35 دلار کسر مالیات می شود. در سال 1942، پدر بافت به مجلس نمایندگان آمریكا انتخاب شد و خانواده او به فردریگزبورگ، ویرجینیا نقل مکان كردند تا به پست جدید در كنگره نزدیک باشند. بافت در دبیرستان وودرو ویلسون در واشنگتن حضور یافت و در آنجا به طرح راه های جدید برای کسب درآمد ادامه داد. او در طول دوره دبیرستان همراه با یك دوست صمیمی یک دستگاه پین ​​بال دست دوم به قیمت 25 دلار خریداری كردند. آنها دستگاه را در آرایشگاه نصب کردند و طی چند ماه سود حاصل از آن موجب شد تا دستگاه های دیگری خریداری کنند. بافت قبل از فروش این شغل خود با قیمت 1200 دلار، صاحب چند دستگاه در سه محله مختلف بود.

بافت میخواست در وال استریت کار کند، اما پدرش و بن گراهام از او خواستند که این کار را نکند. او پیشنهاد کرد که برای گراهام به صورت رایگان کار کند، اما گراهام امتناع کرد.

وال استریت باید واقعاً از وارن بافت متنفر باشد

اعجوبه ترین میلیاردر آمریکایی در CNBC یا وال استریت یا هر جای دیگری همیشه مثل یک ستاره راک با او رفتار می شود و هرجا که حضور دارد حکمت سرمایه گذاری مردمی خود را گسترش می دهد. اما آیا مطالبی را که او در حقیقت بازگو می کند شنیده اید؟ صحبت های او کاملا مخالف آن چیزی است که CNBC و همه افراد وال استریت در تلاشند تا به شما بفروشند.

بیل گیتس کارآفرین و بیزینسمن معروف و شریک تجاری او پاول آلن (Paul Allen) بزرگترین تجارت نرم افزاری جهان یعنی مایکروسافت را از طریق نوآوری فناوری، استراتژی های شغلی و تاکتیک های پرخاشگرانه تجاری تاسیس کردند. در این پروسه، گیتس به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد. در فوریه 2014، گیتس اعلام کرد که از سمت خود به عنوان رئیس مایکروسافت کناره گیری می کند تا روی امور خیرخواهانه در بنیاد خود یعنی بنیاد بیل و ملیندا گیتس تمرکز کند.

آیا بیل گیتس به دانشگاه رفت؟

در زندگی نامه بیل گیتس همیشه باور بر این است که وی کسب و کار را بر تحصیلات ترجیح داده است. گیتس در پاییز 1973 در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد و ابتدا به فکر حرفه ای در رشته حقوق بود. گیتس با وجود مخالفت والدینش در سال 1975 از دانشگاه خارج شد تا شغل خود یعنی مایکروسافت را با شریکش آلن دنبال کند.

گیتس بیشتر وقت خود را در آزمایشگاه رایانه سپری می کرد تا در کلاس درس. او واقعاً عادت مطالعه نداشت. چند ساعت کوتاه می خوابید، برای امتحانات مطالعه مختصری داشت و در آخر نیز با نمره ای مطلوب امتحانات را پاس می کرد.

منبع : https://chartiran.com