«سمفا» به فروش بیشتر سینماها کمک خواهد کرد

گروه فرهنگی الف،   3990328014

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در جلسه هماهنگی سامانه فروش و اکران سینما (سمفا)، تاکید کرد اجرای این طرح به نفع سینماداران و تماشاگران خواهد بود و فروش بلیت فیلم‌ها را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، جلسه هماهنگی سامانه‌های فروش بلیت سینما مبتنی بر استفاده از خدمات سامانه مدیریت فروش و اکران «سمفا» (سامانه فروش و اکران سینما) در محل سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور نمایندگان درگاه‌های  فروش بلیت برگزار شد، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی سامانه سمفا که باعث  فروش مکانیزه بلیت سینما می‌شود، گفت: «اجرای سمفا، دسترسی آسان‌تر مردم و مخاطبین برای تهیه بلیت سینما  را در پی خواهد داشت و با رقابت این سامانه‌ها، نتیجه نهایی آن نهایتاً به نفع فیلم، سینمادار و استقبال و فروش بیشتر در سینمای ایران خواهد شد.»

در ادامه این جلسه، نمایندگان درگاه‌های فروش بلیت با استقبال از اجرای این طرح به بیان توضیحاتی در خصوص مراحل اجرا پرداختند. مراحل و چرخش مالی ناشی از فعالیت سامانه سمفا بر اساس نظام‌نامه اکران مصوب سازمان سینمایی در سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

بر اساس اعلام محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، ۲۰۱ سینما با ۴۶۴ سالن به سمفا متصل شده‌اند.

آپ، ایرانتیک، سینما بلیت و سینماتیکت، درگاه‌های فروش بلیت سینماها هستند.