وزیر بهداشت باید در خوزستان مستقر شود

گروه سلامت الف،   3990324195

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در خوزستان گفت: یک سوم بیماران مبتلا به ویروس کرونا خوزستانی هستند، وزیر بهداشت با توجه به بحران موجود در استان، باید در خوزستان مستقر شود.

به گزارش فارس از اهواز، سید کریم حسینی امروز در شورای اداری باوی با بیان اینکه حاصل این نشست ها باید در مسیر حل مشکلات باشد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نتوانستیم آنگونه که شایسته است در جمع مردم حضور یابیم ولی حرکت ما به سمت خدمت برای مردم است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس یازدهم باید امید را به مردم برگرداند، افزود: قطعا همه ما اذعان داریم که اعتماد مردم به مسئولان آسیب دیده است و ما برای ترمیم این آسیب لازم است تلاش و کار زیادی کنیم.

مدیران برای رفع مشکلات مردم بیشتر تلاش کنند

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری به منظور شروعی خوب برای حل مشکلات بیان کرد: با وجود اینکه مردم مشکلات زیادی دارند ولی همواره نجیبانه و بسیار شرافتمندانه رفتار می کنند؛ مسئولان باید برای رفع مشکلات در زمینه نیازهای اولیه مردم تلاش بیشتری داشته باشند.

 وی در ادامه جلسه گفت: صحبتم را با الگو گیری از سیره نبوی ادامه می دهم، اولین کاری که خادمان مردم در برابر همشهریان باید انجام دهند، تکریم آنها است. مردم همیشه میگویند اگر نتوانستید کار من را انجام بدهید حداقل با حترام و برخورد خوب با ما رفتار و ما را تکریم کنید. 

حسینی در ادامه همین موضوع خطاب به مدیران عنوان کرد: اینها چیزی نیست که از عهده شما مدیران بر نیاید. مردم به معنای واقعی ولی نعمت ما هستند و اگر مدیران اجرایی به این سمت رسیده اند به دلیل مشروعیتی است که مردم به ما دادند بنابراین این امر را باید نصب العین قرار دهیم و وعده‌های ما باید وعده‌هایی محقق شدنی باشد.

نمره کم مدیران در انجام وظایف

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند نمره ما در گسترش عدالت خوب نیست به این معنا است که نمره ما(مدیران) نیز در زمینه انجام وظایف و کارها کم بوده است و باید این کمبودها را جبران کنیم و لازم است این نمره کم را با کار درست و بیشتر بالا ببریم.

این نماینده مجلس ضمن تاکید مجدد بر این امر که احترام و تکریم مردم وظیفه اولیه ما است و ما به عنوان نماینده مردم این را مطالبه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: فساد در سیستم اداری وجود دارد این موضوع را باید گفت و درباره آن باید با صراحت نیز با مردم حرف بزنیم، مجلس یازدهم این امید را زنده کرده است.

وی تاکید کرد: ما تا زمانی که دولت در مسیر خدمت به مردم حرکت کند پشتیبانش خواهیم بود و اگر بر خلاف خدمت به مردم قدم بردارد به‌ عنوان نماینده مردم با این کار برخورد خواهیم کرد. ما منکر خدمات دولت به مردم نیستیم ولی با بی عدالتی و اجحاف در حق مردم مواجه هستیم که در این زمینه تعارف نباید داشته باشیم؛ مردم نیز بدانند این خط مشی ما در ۴ سال آینده خواهد بود.

شهرستان هایی که فقط تابلوی شهرستان دارند و دیگر هیچ

*حسینی با اشاره به مشکلات شهرستان های حوزه انتخابیه بیان کرد: از 4 شهرستان حوزه انتخابیه 3 شهرستان فقط تابلوی شهرستان را دارند ولی از کوچکترین امتیازها محروم هستند بنابراین این شهرستان ها باید همانند دیگر شهرستان‌ها ادارات مستقر و با چارت کامل داشته باشند و ما احقاق این موضوع را از مدیران می خواهیم.*

وی ضمن آرزوی نابودی هر چه زودتر ویروس کرونا با بیان اینکه ماهانه یکبار از همه شهرستان های تابعه بازدید می کنیم و در جمع‌های مردمی و اداری حاضر می‌شویم، گفت: استقرار ادارات با اولویت ادارات خدماتی خواسته اول مردم است و یکی از مطالبات ما برای ۳ شهرستان اهواز خواهد بود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون عنوان کرد: از مدیران جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و نیز آب و فاضلاب به دلیل مشکلات موجود در باوی دعوت کردیم تا پیرامون مباحث موجود به صحبت بپردازیم؛ از جهاد کشاورزی استقرار این اداره در باوی را خواستاریم و درخواست بعدی رسیدگی ویژه به کشاورزی باوی است.

جهاد کشاورزی مطالبه گر آب کشاورزان باشد

وی ادامه داد: در بحث کشت شلتوک و تابستانه باید برای کشاورزی مردم تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود و امرار معاش و چرخه اقتصادی مردم باید بچرخد لازم است جهاد کشاورزی مطالبه گر آب کشاورزان باشد و الگوی کشت به گونه ای تنظیم شود که محصول روی دست کشاورز نماند. در مدیریت گذشته یک مدیریت به روز ندیدیم و فقط مدیریت آمار دهنده مشاهده کردیم؛ مردم از آمارها خسته شده اند و می خواهند این خدمات را در زمین خود لمس کنند.

حسینی بیان کرد: آنچه که از مدیران می خواهم این است که برنامه زمان بندی ای شده ارائه دهند؛ درست است که مشکلات بودجه ای داریم ولی ما نمایندگان همانگونه که توقع کارهای معجزه آسا از مدیران نداریم از آنها بیلان کاری هم نمی خواهیم؛ مدیران به‌صورت زمان بندی شده مشکلات را حل کنند، مشکل آبی که با ۴ کیلومتر لوله گذاری حل میشود را نباید بگذاریم سالیان سال طول بکشد.

برخورد تند با وزیر نیرو

وی با اشاره به مشکلات غیزانیه گفت: غیزانیه مشکلات زیادی دارد ولی در خوزستان ده‌ها غیزانیه داریم و باید همه آنها دیده شوند؛ ما ‌نمایندگان پیگیری‌های لازم را در سطوح بالا انجام می دهیم و همه مدیران نیز باید پیگیری‌ها محوله و در حیطه وظایف خود را نیز انجام دهند.

این نماینده دور یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وزیر نیرو برخورد تندی داشتیم و در این راه از همه ابزارهای قانونی استفاده میکنیم، عنوان کرد: ایرادی که به پروژه آبرسانی غیزانیه وارد میدانیم این است که برنامه زمانی اش صادقانه نیست.

وی افزود: ممکن است مدیران در برابر وزیران معذوراتی داشته باشند اما از مدیران می خواهیم که با واقعیت بیشتری گزارش بدهند؛ وعده‌های واهی تاثیر بدتری می گذارد، بدانیم که اگر با صداقت با مردم حرف بزنیم مردم بهتر و بیشتر می‌پذیرند.

حسینی خطاب به مدیران توضیح داد: اگر بودجه‌ای نیاز دارید، به نمایندگان بگویید تا ما پیگیری کنیم پروژه هایی که از سال ۸۳ کلنگ زنی شدند ولی فقط ۶ درصد پبشرفت داشته اند باید هر چه زودتر به سرانجام برسند.

راه اندازی پل عنافچه

وی درباره مشکلات روشنایی مسیر، پل عنافچه و پل شناور گفت: پیگیر حل این مشکل هستیم اما تا زمان حل کامل مشکل فعلا باید پل شناور به صورت موقت راه اندازی شود تا پل ثابت احداث شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران گفت: درباره موضوعات مختلف اگر موضوعی مبهم است به ما بگویید که با تحقیق و تفحص آن را پیگیری کنیم. مدیران در خصوص کشت تابستانه هدف گذاری کنند همچنین در کنار تمهیداتی که برای اصلاح شبکه آب دارید باید در بحث شبکه فاضلاب و لایروبی جوی‌ها برنامه داشته باشید.

وی درباره ویروس کرونا خاطرنشان کرد: یک سوم بیماران کرونا خوزستانی هستند، وزیر بهداشت باید در خوزستان مستقر شود چرا که اکنون در این استان بحران هست؛ تلفات ما کمتر از سیل و زلزله نیست و وزیر موظف به حضور در استان است.