کنترل جاده‌ها با پهپاد ناجا

گروه اجتماعی الف،   3990320074

رئیس پلیس راهور ناجا از بهره‌گیری از سامانه نظارت پهپادی در کنترل ترددهای بین‌جاده‌ای در کشور خبر داد.

به گزارش فارس، سردار سیدکمال هادیانفر پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سامانه نظارت ترافیکی با استفاده از پهپاد در پلیس راه استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سامانه نظارت ترافیکی با استفاده از پهپاد تلاش می‌کند تا امنیت تردد در محورهای مواصلاتی را ارتقا دهد و بر این اساس، کاهش سوانح رانندگی جاده‌ای در این طرح دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه نظارت ترافیکی با استفاده از پهپاد، طرحی کشوری بوده که در سمنان آغاز شده است و هدف‌گذاری نیروی انتظامی، استفاده از تجهیزات نوین و به‌روز در مدیریت ترافیکی محورهای مواصلاتی است.

رئیس پلیس راهور ناجا، بهره‌برداری از سامانه نظارت ترافیکی با استفاده از پهپاد را یکی از برنامه‌ریزی‌های مهم در نیروی انتظامی دانست و بیان کرد: سامانه نظارت پهپادی در کنترل ترددهای بین‌جاده‌ای عمل می‌کند.

هادیانفر اضافه کرد: پهپادی که در قالب این طرح به کار گرفته می‌شود، ظرفیت پروازی برابر با ۱۲ ساعت را دارد و می‌تواند تا ۳۰۰ کیلومتر به‌صورت رفت و برگشت حرکت داشته باشد.

وی اضافه کرد: قرارگاه پلیس راه استان سمنان پس از پرواز پهپاد، اطلاعات آن را در مرکز کنترل دریافت می‌کند و قادر به بررسی اوضاع و تصمیم‌گیری لازم خواهد بود.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: علاوه بر این، اطلاعات این پهپاد در مرکز اطلاعات کنترل ترافیک تهران هم دریافت می‌شود و قابل بررسی، تحلیل و تصمیم‌گیری خواهد بود و این ظرفیت جدیدی است که در کشور ایجاد می‌شود.

هادیانفر با اشاره به اینکه سامانه نظارت پهپادی می‌تواند اطلاعات دریافتی از پهپاد را در دسترس پلیس راه قرار دهد و مأموران بر اساس آن اقدام کنند، گفت: رویکرد اساسی در این طرح، کاهش تخلفات حادثه‌ساز کاربران جاده است و از این‌رو، سرعت و سبقت غیرمجاز و رفتار پرخطر رانندگان به‌صورت جدی بررسی می‌شود.