آخرین خبر از اعتبارنامه منتخب صومعه‌سرا

گروه سیاسی الف،   3990318077

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار این شد که اعتبارنامه منتخب صومعه‌سرا از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شود.

به گزارش ایسنا، روح‌الله نجابت در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی مستند به ماده ۲۸ آیین‌نامه داخلی اظهار کرد: گزارش شعب در مورد دو اعتبارنامه ارجاعی در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی عنوان شده است. طبق تبصره یک شعبه موظف است عدم رسیدگی شورا به موضوع مورد اعتراض را احراز کند که این اتفاق نیفتاده و شورا گفته برخی موارد جدید است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماده ۲۹ آیین‌نامه هم تصریح دارد که اگر اعتبارنامه تایید یا رد شود مجلس شورای اسلامی باید تصمیم‌گیری کند که این به معنی تصویب است که در اصل ۹۳ قانون اساسی هم تصریح شده است.

وی اضافه کرد: من معترض به اعتبارنامه آقای دلخوش بودم؛ لذا این موضوع از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شود تا نتیجه نظر شورای نگهبان اعلام شود؛ اگر این موضوع به صحن هم بیاید باید رای‌گیری شود؛ در غیر این صورت تخلف است.

قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: من هم در این رابطه یادداشتی دیدم و ان‌شاءالله امروز در هیات رییسه موضوع را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنیم و نتیجه را خدمت‌تان عرض می‌کنم.