شناسایی سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید کرونا/سه استان در وضعیت هشدار

گروه سلامت الف،   3990315060 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

شناسایی سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید کرونا/سه استان در وضعیت هشدار

به گزارش مهر، کیانوش جهانپور، بعد از ظهر پنج شنبه در ارتباط تصویری،اظهارداشت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر رسید البته متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰۷۱ نفر رسید.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۷۴ مورد جدید ابتلاء به این بیماری شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد بستری و سه هزار و ۸۰ مورد از افراد معادل ۸۶ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۲۷ هزار و ۴۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، از انجام یک میلیون و ۱۹ هزار و ۳۶۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور تاکنون خبر داد.

جهانپور خاطرنشان کرد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمانشاه، در وضعیت جدی هشدار قرار دارند.